Green Tractor Talk banner

Wymiana diody

16K views 14 replies 6 participants last post by  Barnes  
#1 ·
Czy ktoś kiedykolwiek wymienił diody w JD 2305?
Czy jest 6 czy 7 diod?
Czy 4 z nich są niebieskie, a 3 czarne?
Mam problem z uruchomieniem, a ponieważ ciągnik ma prawie 16 lat, pomyślałem, że po prostu je wszystkie wymienię.
Miałem ten sam problem w zeszłym roku, dealer wymienił elektromagnetyczny zawór odcinający paliwo i diodę.
Do tej pory działało dobrze, więc pomyślałem, że po prostu je wszystkie wymienię.
 
#2 ·
Czy ktoś kiedykolwiek wymienił diody w JD 2305?
Czy jest 6 czy 7 diod?
Czy 4 z nich są niebieskie, a 3 czarne?
Mam problem z uruchomieniem, a ponieważ ciągnik ma prawie 16 lat, pomyślałem, że po prostu je wszystkie wymienię.
Miałem ten sam problem w zeszłym roku, dealer wymienił elektrozawór odcinający paliwo i diodę.
Działało dobrze do tej pory, więc pomyślałem, że po prostu je wszystkie wymienię.
Mój 2305 miał ten sam problem z uruchomieniem kilka lat temu, tuż przed tym, jak go sprzedałem (myślę, że mógł być na mnie zły). Po wypróbowaniu wielu różnych rzeczy, w końcu zlokalizowałem problem jako słynny problem z diodą V4.
Wymiana tej diody rozwiązała problem z uruchomieniem.
Uważam, że w sumie jest 7 diod, ale 2 różnych typów (to z pamięci).
Są to w rzeczywistości podwójne diody, a więc mają 3 złącza.
Moje światła awaryjne czasami nie działały i okazało się, że było to również spowodowane problemem z diodą (tego samego typu diody).
Podczas diagnozowania problemu usunąłem i przetestowałem wszystkie 3 diody tego samego typu co V4 i stwierdziłem, że jedna jest uszkodzona (a więc problem z uruchomieniem), jedna była bardzo słaba (a więc problem z migaczami), a jedna była sprawna.
Znalezienie samej diody V4 było trudne, ponieważ była głęboko w środku i pokryta dużą ilością taśmy, ale jeśli Twój dealer już ją raz wymienił, prawdopodobnie nie będzie zbyt trudno ją znaleźć.
Istnieje kilka dobrych wątków na ten temat tutaj na GTT, a także link do filmu wideo gościa wymieniającego diodę V4, który uznałem za bardzo pomocny.
Jeśli chodzi o wymianę pozostałych 4 diod innego typu, sugerowałbym unikanie naprawy czegoś, co nie jest zepsute.
 
#3 ·
Aktualizacja,
Dziś zadzwoniłem do John Deere i zamówiłem diody V4, których, jak sądzę, potrzebuję.
Oto problem.
Sprzedawca części w J.D. mówi, że potrzebne są 4 diody.
Teraz mam pobraną instrukcję serwisową dla mojego 2305. Przejrzałem schemat i znalazłem tylko 3 diody V4.
Zatem, ci z was, którzy są mądrzy w tych sprawach, czy są 3 czy 4 diody, a jeśli są 4, to gdzie do cholery jest ta 4.?
 
#6 ·
UFFF!!! Schemat części jest NAPRAWDĘ do bani! Schemat pokazuje 3 diody #6, lista części mówi, że wymagane są 4. Te łączą się z #7, lista części mówi, że wymagana jest 1. Poniżej schemat pokazuje 3 diody #36, lista części mówi, że wymagane są 2...plus kolejne 3 złącza #7. Poniżej KOLEJNE złącze #7.

Mam nadzieję, że instrukcja techniczna będzie zawierała schemat i pokazywała prawidłowe ilości. Bob
 
  • Like
Reactions: jgayman
#8 ·
UFFF!!! Schemat części jest NAPRAWDĘ zepsuty! Schemat pokazuje 3 diody #6, lista części mówi, że wymagane są 4. Łączą się one z #7, lista części mówi, że wymagana jest 1. Poniżej, schemat pokazuje 3 diody #36, lista części mówi, że wymagane są 2... plus kolejne 3 złącza #7. Dalej w dół KOLEJNE złącze #7.

Mam nadzieję, że instrukcja techniczna będzie miała schemat i pokaże prawidłowe ilości. Bob
Widzę to. Diody #36 mają inny numer części. Wszystkie te proste diody z pewnością mogą siać spustoszenie w tych ciągnikach.
 
#10 ·
Hmmm, i kolejna rozbieżność na liście części!!! LVU804171 jest wymieniony jako dioda V2 na liście części! Bob
 
#11 ·
Nie sądzę, żeby to była rozbieżność, a raczej problem z etykietowaniem lub odsyłaniem. Z pamięci, 7 diod na 2305 jest oznaczonych jako V1 do V7 na schemacie części elektrycznych gdzieś (który pamiętam, że widziałem, ale w tej chwili nie mam). Dioda "V4" ma numer części LVU804171, podobnie jak 2 inne, prawdopodobnie dioda V2, jak stwierdziłeś, i słabo pamiętam, że trzecia może być oznaczona jako V7, ale nie jestem tego do końca pewien.

Spośród diod tego typu, jedna jest zaangażowana w elektromagnetyczny zawór odcinający paliwo (a ta awaria lub problemy z tą diodą powodują przerywane lub trudne uruchamianie); kolejna z tych diod jest zaangażowana w światła awaryjne i kierunkowskazy; i nie pamiętam, co robi trzecia.

Jeszcze jedna uwaga: Zauważyłem, że te diody mogą w jakiś sposób "ulegać degradacji", pozostawiając je w częściowo funkcjonalnym stanie. Spowoduje to przerywane awarie układu rozruchowego, świateł awaryjnych lub innej rzeczy. Większość woltomierzy ma funkcję testowania diod, której można użyć do zdiagnozowania stanu każdej diody (po wyjęciu z gniazda, co uznałem za bardzo trudne).

Należy również pamiętać, że są to podwójne diody, tj. każda składa się z 2 diod. Stwierdziłem, że jedna z moich podwójnych diod miała jedną dobrą połowę i jedną zdegradowaną połowę, co dodatkowo przyczyniło się do dziwnego zachowania mojego ciągnika.