Green Tractor Talk banner

GT235 hapert en slaat soms af bij het inschakelen van het maaidek. Ideeën?

1 reading
5.7K views 10 replies 11 participants last post by  GreenMD  
#1 ·
Ideeën over wat deze GT235 zou kunnen vertragen? Hij is van mijn schoonvader en hij zei dat hij vastloopt en soms zelfs afslaat als hij het maaidek inschakelt.
Video ter referentie:

We dachten dat zijn oude maaidek kapot was, dus ik vond een gebruikt exemplaar (48C) op Facebook Marketplace voor $300, maar het doet hetzelfde.

Mijn gok is dat minstens een van de katrollen op het maaidek(s) vervangen moet worden, maar ik ben benieuwd of iemand van jullie iets soortgelijks heeft meegemaakt en aanbevelingen heeft over waar te beginnen met zoeken.

Bedankt!

• Like
Reactions: Gizmo2
#5 ·
Heb dit net gezien op een vriend's D170. Vonkplugdraad van elke kant getrokken terwijl hij draaide en cilinder #2 liep niet toen draad #1 werd getrokken. Het is een 26 pk B&S en het leek soepel te lopen, maar geen vermogen met één dode cilinder, het was een defecte bobine en wordt vervangen.

#6 ·
Mijn GT225 heeft de 16 pk Kohler en een 42" maaidek. Hij zakt behoorlijk in bij elke start, maar pakt direct weer op. Hij zal de motor nooit afslaan, zelfs niet als ik het maaidek op stationair toerental start (iets wat ik normaal niet doe).
Ik denk dat je een slecht poelielager hebt of dat er iets aanloopt.

#7 ·
Ideeën over wat deze GT235 zou kunnen vertragen? Het is van mijn schoonvader en hij zei dat hij vastloopt en soms zelfs afslaat als hij het maaidek inschakelt.
Video ter referentie:

We dachten dat zijn oude maaidek kapot was, dus ik vond er een (48C) op Facebook Marketplace voor $300, maar het doet hetzelfde.

Mijn gok is dat minstens een van de katrollen op het maaidek(s) vervangen moet worden, maar ik ben benieuwd of iemand van jullie iets soortgelijks heeft meegemaakt en aanbevelingen heeft over waar te beginnen met zoeken.

Bedankt!
Als het maaidek schoon, gesmeerd en gemakkelijk draait, dan is het de motor, verlies van vermogen; het kan een slechte kop of een verkeerd afgestelde klep zijn, een slechte koppakking of een vuil verstopt luchtfilter, een zwakke brandstofpomp of vacuümslang naar de pomp of een verstopte carter- of ontluchting, versleten bougies of een zwakke of slechte of verkeerd afgestelde regelaar, start het maaidek altijd bij bijna 1/2 gas, niet stationair, ga dan snel naar vol gas------- probeer het maaidek te starten zoals ik beschreef; en als het dan slecht is, controleer dan het luchtfilter, de bougies en de brandstof, en ga dan van daaruit verder.

#10 ·
Als het dek schoon, gesmeerd en gemakkelijk draait, dan is het de motor, verlies van vermogen; het kan een slechte kop of een verkeerd afgestelde klep zijn, een slechte koppakking of een vuil verstopt luchtfilter, een zwakke brandstofpomp of vacuümtoevoerslang naar de pomp of een verstopte carter- of ontluchting, versleten bougies of een zwakke of slechte of verkeerd afgestelde regelaar, start het dek altijd op bijna 1/2 gas, niet stationair, en ga dan snel naar vol gas------- probeer het dek te starten zoals ik het beschreef; dan, als het slecht is, controleer dan het luchtfilter, de bougies en de brandstof, en ga dan verder
Leland, je klinkt als een professional. Enige gedachten over deze post? Bedankt!

#11 ·
Was dit een plotselinge of geleidelijke verandering? Ik zou de aftakasriem naar het maaidek loskoppelen. Als het probleem zich blijft voordoen, dan ligt het niet aan het maaidek, maar als het niet vastloopt, kan het nog steeds het maaidek zijn, hoewel ik twijfel aan 2 slechte maaidekken als je ze met de hand kunt draaien. Loopt het verder goed, zoals snel vooruit bewegen? Vervolgens zou ik de spanning naar de aftakas en de aftakasstroom controleren. Mijn gok zonder andere gegevens is aftakaslagers.