Green Tractor Talk banner

Tuff Torq K46/T40 naar K66 upgrade

52K views 25 replies 9 participants last post by  Frogmore  
#1 ·
Ik ben benieuwd naar iets over de K66-upgrade als iemand hier het gedaan heeft...

Ik heb de handleiding voor de John Deere L/LA/D-serie modellen van rjrtractor gelezen, en ik ben benieuwd welke onderdelen van de oude opstelling gebruikt zouden worden, met name de rem-/gas-/achteruitstangen naar de transmissie, de aandrijfriem of de transmissiepoelie/ventilator. Uit wat ik heb gelezen, lijkt het erop dat een van de enige unieke dingen de aangepaste steunbeugels zijn waar de transmissie aan het frame wordt vastgeschroefd. Ik bezit een D140 uit 2012 en had een paar jaar geleden een probleem waarbij mijn transmissiebeugels losraakten/braken en de transmissie naar voren leunde en het frame licht beschadigde waar ze aan het frame zijn vastgeschroefd. Een lokale lasser had er al een paar gerepareerd en hij last hoekijzer aan dat gebied en maakt het zo dik als een X500-serie. Dus ik ben benieuwd of ik die aangepaste beugels überhaupt nodig zou hebben, aangezien de mijne al versterkt zijn...

Ik heb persoonlijk mijn T40-transmissie na 100 uur verwijderd en alle olie afgetapt en vervangen door 5w50. Gelukkig zaten er geen metaalschilfers in of iets dergelijks, maar ik deed het nadat ik horrorverhalen had gelezen over het zeer snel falen van die transmissies. Ik gebruik hem nog steeds, maar was benieuwd naar de k66-upgrade voor het geval ik hem ooit moet vervangen.

#3 ·
Je hebt het heel goed gedaan om de olie in je transmissie te verversen. Ik denk dat de huidige prijs van de K66-kit $1600 is.
Als je een relatief vlak gazon maait, geen zware lasten trekt en de koelribben op de transmissie schoon houdt, zou je transmissie lang mee moeten gaan.
Ik heb online een paar nieuwe K66's gevonden voor minder dan $500 verzonden. Dat is waar ik probeer uit te zoeken waar het verschil zit tussen het zelf kopen van de transmissie en het vervangen ervan versus de "upgrade kit" die elders voor bijna $2000 wordt verkocht...

Als de "upgrade kit" een heleboel aangepaste onderdelen heeft, dan kan ik het begrijpen, maar als het gewoon een riem van een andere maat is, of een extra bout/ring/afstandhouder hier en daar, kan ik me niet voorstellen dat ik daar het geld aan uitgeef.

Mijn tuin is erg vlak, bijna een hectare. Ik heb wel kleine stadsgrachten te maaien (10" duikbuizen passen in deze grachten als maatvergelijking). Het meeste dat ik heb getrokken is een verzwaarde beluchter of een gazonveger. Ik zou uiteindelijk graag wat sneeuwruimattributen willen doen. Ik ben net klaar met het plaatsen van een nieuwe aandrijfriem en spanner katrollen, nieuwe stuursector en rondsel, nieuwe wielspindels (heb de wielbussen verwisseld voor de wielager upgrade en het "poor man's power steering" druklager geïnstalleerd tussen 2 ringen waar de as op de wielspindel zit), en alles goed gesmeerd. De volgende klus is het onderhouden van de maaidek spindels en het vervangen van de messen. Ik heb dat veel voorkomende probleem met een van de maaidek idler katrollen die vastzit omdat de beugel waar hij op glijdt los moet zijn gekomen en het geheel draait bij het proberen de moer te verwijderen. Ik moet misschien mijn lasser vragen of hij onder die beugel kan komen en hem daar kan lassen zodat ik hem kan verwijderen. Ik denk niet dat mijn slagsleutel het zal doen, maar ik ga het proberen. Ook heeft mijn maaidek veel verf verloren, dus ik laat het misschien ook helemaal stralen en poedercoaten.

#5 ·
Als ik het me goed herinner, kun je probleemloos tot een K58 gaan. De truc is om te weten welk submodel je moet nemen. Bekijk tufftorq.com voor contactgegevens. Ze kunnen je wellicht de nodige begeleiding geven. Vroeger kon je met de juiste onderdelen van Tuff Torq een T40/K46 gemakkelijk upgraden naar K57.

Verzonden vanaf mijn SCH-I545 met Tapatalk

#7 ·
Houd er rekening mee dat, zelfs als u een K66 voor een redelijke prijs vindt, er een aantal extra onderdelen zijn die de prijs aanzienlijk verhogen. De K66 heeft assen van 1 inch in vergelijking met de 3/4 inch assen op de K46. Dat betekent minimaal nieuwe wielen en banden en waarschijnlijk naven. Gebruikte onderdelen zijn soms beschikbaar, maar zelden goedkoop. Nieuwe onderdelen zijn duur, maar gemakkelijk verkrijgbaar.

Als uw transaxle na slechts 172 uur de geest heeft gegeven, heeft u ofwel pech gehad met een defecte of heeft u ECHT een capabelere tractor nodig. Wat doet u ermee?

U kunt nog steeds een redelijk geprijsde K57 krijgen van Surplus Center. Het is waarschijnlijk in de omgekeerde richting van wat u nodig heeft, dus daar zult u iets over moeten bedenken.

Ik zie momenteel geen redelijk geprijsde K66 transaxles, maar ze duiken af en toe wel op.

#11 ·
Als het nog werkt en je hebt er een geschikte eigenschap en taken voor, blijf het dan gebruiken. Als het begint te falen, bedenk dan wat je de volgende keer anders wilt doen. Of, als je al weet dat het niet genoeg is, koop dan iets beters, zorg er gewoon voor dat het echt beter is.

Ik kocht mijn eerste nieuwe auto omdat hij goedkoop was. Ik ruilde hem 3,5 jaar later in omdat ik bang was dat hij niet lang mee zou gaan. Het bleek dat de auto waarvoor ik hem inruilde degene was die niet lang meeging. De derde nieuwe auto die ik kreeg, was er eindelijk een die ik echt leuk vond en die een decennium meeging voordat ik hem inruilde, omdat mijn behoeften waren veranderd.

#13 ·
Hoeveel uur halen jullie uit een 40J transaxle? Mijn D140 is nu 9 jaar oud en ik heb er 430 uur op zitten. Ik heb de vloeistof nu 4 keer vervangen, elke keer met Castrol 5w50. Ik overweeg hem nu te vervangen. Hij begint versleten te raken. Ik ben er niet voorzichtig mee en gebruik een getrokken frees in de tuin. Gezien de kosten van de revisieset lijkt een nieuwe unit gewoon kosteneffectiever.

#18 ·
Hier is een manier:

Er zijn nog twee andere manieren:
  1. Voeg een hendel voor het omkeren van de richting toe in de stuurstang. Er zijn enkele threads over op een of meer sites.
  2. Open de transaxle en keer de component om die je niet mag omdraaien wanneer je hem reviseert (omdat hij dan achteruit zou gaan).

Je moet ALLES zoeken en lezen. De vele threads op veel sites over K46-conversies/upgrades om er zeker van te zijn dat je het wilt aanpakken. Er zijn enkele K62-transaxles beschikbaar in dezelfde prijsklasse als waar je naar keek:

De K62 is beter dan de K46 en K57 en K58, maar niet zo goed als de K66 of K72 of K72. De K66 heeft 1" assen zoals de K58, dus meer dingen om te kopen.

De T40 is de enige die een plug-and-play project is. Je moet dus beslissen hoeveel werk je erin wilt steken.

#19 ·
Hier is een manier:

Er zijn nog twee andere manieren:
  1. Voeg een hendel voor het omkeren van de richting toe in de stuurstang. Er zijn daarover enkele threads op een of meer sites.
  2. Open de transaxle en keer de component om die je niet mag omdraaien als je hem opnieuw opbouwt (omdat hij anders achteruit zou gaan).

Je moet ALLES zoeken en lezen. De vele threads op vele sites over K46-conversies/upgrades om er zeker van te zijn dat je het wilt aanpakken. Er zijn enkele K62-transaxles beschikbaar in dezelfde prijsklasse als waar je naar keek:

De K62 is beter dan de K46 en K57 en K58, maar niet zo goed als de K66 of K72 of K72. De K66 heeft 1" assen zoals de K58, dus meer dingen om te kopen.

De T40 is de enige die een plug-and-play project is. Je moet dus beslissen hoeveel werk je erin wilt steken.
Bedankt voor de info. Iets om naar te kijken. De T40 heeft nu alleen problemen als ik de getrokken frees gebruik, anders is het prima. Na 400+ uur weet ik dat het slechts een kwestie van tijd is. De K57 klinkt goed en is goedkoper. Ik haat gewoon de gedachte om een ​​nieuw apparaat te moeten demonteren. Kan niet veel vinden over het vervangen van een k62.

#20 ·
De K62 lijkt op de K66. Elk van degenen die ik heb opgesomd, vereist enige aanpassing en die met 1" assen worden snel duur omdat de onderdelen zeer gewild zijn door mensen die de ombouw uitvoeren. Daarom zei ik: lees ALLE threads over de ombouwen die mensen hebben gedaan om er zeker van te zijn dat je weet waar je aan begint.

#21 ·
De K62 lijkt op de K66. Elk van degenen die ik heb opgesomd, vereist enige aanpassing en degenen met 1" assen worden snel duur omdat de onderdelen zeer gewild zijn door mensen die de ombouw uitvoeren. Daarom zei ik dat je ALLE threads over de ombouwen die mensen hebben gedaan, moet lezen om er zeker van te zijn dat je weet waar je aan begint.
Ik heb Tuff Torq gemaild om te zien of ze een upgrade hadden voor de internals van de 40J. Nee, maar ze gaven me de link naar de man die de markt voor alle K66-conversies in handen had. Het enige wat ik kan zeggen is dat iemand iets rookt, $2500 voor de kit, het was het niet waard toen de kits $1500 waren. Het lijkt erop dat het een nieuwe 40J voor mij kan worden. Moet nog wat meer onderzoek doen naar de T57. Nogmaals bedankt voor de links.

#22 ·
Het is vrij simpel, maar dat betekent niet dat je het leuk hoeft te vinden.

Het kost ongeveer $1000 voor een nieuwe T40 van Deere. Hij past er direct op, ervan uitgaande dat je het juiste onderdeel voor je machine krijgt.

Een generieke T40 kost ongeveer $750 van andere verkopers. Het kan wel of niet hetzelfde zijn. Het zal waarschijnlijk niet hetzelfde onderdeelnummer hebben.

Je kunt de Deere-specifieke K46 of K57 of K58 krijgen voor verschillende bedragen. Ze zullen waarschijnlijk enige aanpassing vereisen om te werken.

Je kunt een andere transaxle krijgen die waarschijnlijk wat (misschien veel) werk vereist om aan je machine aan te passen.

Je kunt je machine verkopen terwijl hij nog goed loopt en de opbrengst gebruiken om iets beters te krijgen dat meer in overeenstemming is met je behoeften.

Je hebt veel keuzes, maar waarschijnlijk vind je ze gewoon niet leuk. Zo ging het bij mij ongeveer tien jaar lang. Toen kocht ik een nieuwe X534. Ik maak me geen zorgen meer over de transaxle.

Je kunt wachten op de volgende ronde van overtollige transaxles die beschikbaar komen. Maar degene die echt beter zijn, zullen nog steeds duur zijn en vereisen dat je extra onderdelen koopt die het nog duurder maken. Als je niet gelooft dat het de moeite waard is om $1,5-2K in je huidige machine te steken, doe het dan niet. Dat was het antwoord waar ik steeds weer op terugkwam. Ik geloof niet dat nieuwe (zelfs overtollige) transaxles die de moeite waard zijn om te upgraden, ooit goedkoper zullen worden.

Als je $700-1000 uitgeeft voor een nieuwe T40 om in een tien jaar oude machine uit de 100-serie te plaatsen, krijg je een machine die voor de meeste mensen ongeveer de kosten van de transaxle waard is.

Dus, verkoop de machine terwijl hij nog in staat is of gebruik hem totdat hij niet meer werkt. Blijf de olie verversen en uitkijken naar een sloopmaaier met een goede transaxle. Ik vermoed dat ze vrij zeldzaam zijn, maar ze komen wel voor.

De $2500 kit is duur en niet de moeite waard voor een tien jaar oude 100-serie, maar het zou zinvol kunnen zijn voor iemand die een eenvoudige upgrade wil voor een nieuwere X300-serie machine. Ik vermoed dat er eigenlijk veel mensen zijn die ze hebben gekocht. De kit maakt het gemakkelijk en geeft je een bout-on kit met instructies die erg goed zijn. Dat is veel waard voor veel mensen. De dealer de transaxle laten vervangen kost waarschijnlijk ongeveer $1500, dus $2500 voor de kit die er een veel betere in zet die de meeste mensen kunnen installeren, is geen slechte deal. Ik heb er geen gekocht, omdat ik dacht dat ik het voor minder kon doen en de gedetailleerde instructies niet echt nodig heb.

Het klinkt alsof je de instructies misschien niet nodig hebt, maar toch iets wilt dat gemakkelijk is.

#23 ·
Het is vrij eenvoudig, maar dat betekent niet dat je het leuk hoeft te vinden.

Het is ongeveer $1000 voor een nieuwe T40 van Deere. Hij past er direct op, ervan uitgaande dat je het juiste onderdeel voor je machine krijgt.

Een generieke T40 kost ongeveer $750 van andere verkopers. Het is misschien niet hetzelfde. Het zal waarschijnlijk niet hetzelfde onderdeelnummer hebben.

Je kunt de Deere-specifieke K46 of K57 of K58 krijgen voor verschillende bedragen. Ze zullen waarschijnlijk enige aanpassing vereisen om te werken.

Je kunt een andere transaxle krijgen die waarschijnlijk wat (misschien veel) werk vereist om aan je machine aan te passen.

Je kunt je machine verkopen terwijl hij nog goed loopt en de opbrengst gebruiken om iets beters te krijgen dat meer in lijn is met je behoeften.

Je hebt veel keuzes, maar waarschijnlijk vind je ze gewoon niet leuk. Daar zat ik ongeveer een decennium. Toen kocht ik een nieuwe X534 voor mij. Ik maak me geen zorgen meer over de transaxle.

Je kunt wachten op de volgende ronde van overtollige transaxles die beschikbaar komen. Maar degene die echt beter zijn, zullen nog steeds duur zijn en vereisen dat je extra onderdelen koopt die het nog duurder maken. Als je niet gelooft dat het de moeite waard is om $1,5-2K in je huidige machine te steken, doe het dan niet. Dat was het antwoord waar ik steeds op terugkwam. Ik geloof niet dat nieuwe (zelfs overtollige) transaxles die de moeite waard zijn om te upgraden, ooit goedkoper zullen worden.

Als je $700-1000 uitgeeft aan een nieuwe T40 om in een tien jaar oude machine uit de 100-serie te plaatsen, krijg je een machine die ongeveer de kosten van de transaxle waard is voor de meeste andere mensen.

Dus, verkoop de machine terwijl hij nog steeds in staat is of gebruik hem totdat hij niet meer werkt. Blijf de olie verversen en let op een afgedankte maaier met een goede transaxle. Ik vermoed dat ze enigszins zeldzaam zijn, maar ze komen wel voor.

De kit van $2500 is duur en niet de moeite waard voor een tien jaar oude machine uit de 100-serie, maar het zou logisch kunnen zijn voor iemand die een gemakkelijke upgrade wil voor een nieuwere machine uit de X300-serie. Ik vermoed dat er eigenlijk veel mensen zijn die ze hebben gekocht. De kit maakt het gemakkelijk en geeft je een kit die je kunt vastschroeven met instructies die erg goed zijn. Dat is veel waard voor veel mensen. De dealer de transaxle laten vervangen kost waarschijnlijk ongeveer $1500, dus $2500 voor de kit die er een veel betere inzet die de meeste mensen kunnen installeren, is geen slechte deal. Ik heb er geen gekocht, omdat ik dacht dat ik het voor minder kon doen en de gedetailleerde instructies niet echt nodig heb.

Het klinkt alsof je de instructies misschien niet nodig hebt, maar toch iets wilt dat gemakkelijk is.
Klinkt alsof ik ben waar jij was. Een nieuwere "tuintractor" zou leuk zijn, maar nu gewoon niet in de maak. Even wat achtergrond: ik ben al meer dan 30 jaar GM-dealertechnicus. Ik kan het werk eraan doen MAAR ik word ouder en wil het gedoe van het aanpassen van tuingereedschap niet (dwz. ik word oud en lui, lol) maar ik geniet wel van mijn tuinwerk en tuinieren, dus ik moet wat apparatuur hebben om mee te spelen. Ik heb nieuwe T40's gevonden voor ongeveer 650 verzonden, dat zal waarschijnlijk de route zijn die ik ga volgen. Ik gebruik meestal voertuigen, apparatuur totdat er niets meer over is. Ik denk dat de D140 nog een goed leven heeft. De nieuwe S-modellen geprijsd, meer dan 2500. Ik was geschokt gezien ik in 2013 1900 voor deze maaier betaalde. Nogmaals bedankt.

#24 ·
Ik denk dat je geld verspilt met $650 voor een T40. Het is niet zo dat je er een goedkoper kunt krijgen. Het is gewoon dat je nog steeds een machine van tien jaar oud hebt die ongeveer waard is wat je erin hebt gestoken (ervan uitgaande dat je jezelf niets betaalt). Kijk naar gebruikte machines die beter zijn dan wat je hebt. In welk deel van het land ben je?

#25 ·
Ik denk dat je geld verspilt met $650 voor een T40. Het is niet zo dat je er een goedkoper kunt krijgen. Het is gewoon dat je nog steeds een machine van tien jaar oud hebt die ongeveer waard is wat je erin hebt gestoken (ervan uitgaande dat je jezelf niets betaalt). Kijk naar gebruikte machines die beter zijn dan wat je hebt. In welk deel van het land zit je?
SC

#26 ·
Niet veel in uw staat, maar hier is een hele D130 voor $650 (bij een dealer)

U lijkt bekend te zijn met mechanische dingen. Maar de K57 (er zijn er nog maar twee over, de laatste keer dat ik keek). U zou de installatie moeten kunnen uitvoeren. U zult waarschijnlijk de transas uit elkaar moeten halen. Mogelijk moet u de assen verwisselen. U zult waarschijnlijk het onderdeel moeten omdraaien waarvan ze u leren het niet om te draaien bij een revisie. Terwijl u hem uit elkaar hebt, voegt u aftappluggen toe en vervangt u de olie door synthetische olie. Dat maakt het gemakkelijker om de olie de volgende keer te verversen. Ververs de olie na 50 uur en daarna om de 200 uur. U heeft nu een oplossing die waarschijnlijk langer meegaat dan de rest van de machine. Het duurt langer, maar u zult een veel beter resultaat hebben.

Of gebruik de machine gewoon totdat de transas echt kapot is.