Controleer het vloeistofpeil van de versnellingsbak, ik heb een pomp vet aan elke smeernippel gegeven en de riemspanning gecontroleerd.
Ik heb hetzelfde gedaan op mijn Funny Top 132.
Weet je dat de handleiding zegt dat je hem 15 minuten van de grond moet laten draaien om hem in te lopen?
Het enige probleem dat ik had, was dit: de achterste rol was op de verlengingen gemonteerd, dus voor de eerste run heb ik hem verplaatst naar de plek bij de achterkant van de maaier. Slecht idee, de eerste paar meter groeven de messen letterlijk de grond op, waarbij de maaier waterpas stond. Geen idee waarom dat zo is, zou niet zo moeten zijn, het is geen in-ground implement. Ik moest hem ver terug kantelen met de topstang om een acceptabele maaihoogte te krijgen. Dat legde echter veel van de open voorkant bloot, wat ik te gevaarlijk vond.
Ik heb toen de verlengingen opnieuw geïnstalleerd om hem meer hoogte aan de achterkant te geven, wat goed werkt met betrekking tot de maaihoogte. Het lijkt er echter op dat de verlengingen, die een lichte S-vorm hebben om de breedte van de behuizing op te vangen, niet genoeg gebogen zijn. Dat resulteerde erin dat de rol binnen het eerste half uur uit zijn lagers sprong. Ik heb het opgelost door een ring tussen de behuizing en de verlengingen te plaatsen, zodat ze meer naar binnen zouden komen. Dat heeft tot nu toe goed gewerkt.
Dus als je de rol rechtstreeks op de maaier monteert zonder de verlengingen, laat hem dan zakken op de grond, maak hem waterpas en kijk dan hoe ver de messen van de grond af staan.
Ook vind ik de handmatige zijverschuiving helemaal geweldig, maar je moet ervoor zorgen dat de maaier waterpas staat (via de topstang) als je hem wilt verplaatsen, anders rust het gewicht van de maaier op de pennen, waardoor ze onmogelijk te verwijderen zijn (en je zou de maaier daadwerkelijk moeten optillen om de zijverschuiving te verplaatsen).