Green Tractor Talk banner
21 - 40 of 62 Posts
Update 2.0
Tussen de regenbuien door kon ik de maaier verder testen. Nog steeds geen bomen, maar veel dichter en hoger gras, onkruid en lisdodden. Zoals verwacht deed hij het prima! De handmatige offset was de meerprijs zeker waard. Onder hekken maaien is geweldig! Ik moet er meer mee oefenen, maar ik denk niet dat het veel gewenning vergt.
Ik heb ook een klein stukje van het gazon (regelmatig gemaaid gras) genomen om te zien wat het zou doen. Op de laatste foto bovenaan kun je de resultaten zien. Ik zou zeggen dat hij gazongras prima kan maaien, het enige nadeel is dat hij niets met het maaisel doet.

We zijn hier erg blij mee, weer zo'n ding van "waarom hebben we dit niet eerder gekregen?!"

Voor:
View attachment 802004

Na:
View attachment 802005

Voor:
View attachment 802006

Na:
View attachment 802007
Bedankt voor de update. Ik overweeg dit voor meer gras dan veld, dus ik waardeer de proef.

Discussion starter · #23 ·
Oké, wat doe ik verkeerd? Ik kon de video niet aan de praat krijgen...

Ok, wat doe ik verkeerd? Ik kon de video niet aan de praat krijgen...
Ik denk niet dat hij de video correct heeft gelinkt. Het moet via een derde partij zoals YouTube, Vimeo of iets dergelijks gebeuren.

• Like
Reactions: Guja0501
Discussion starter · #27 · (Edited)
Vergeleken met een klepelmaaier met een cirkelmaaier, zou de klepelmaaier meer schade oplopen als je een steen raakt? Ik dacht aan een situatie als deze:
Sorry, deze heb ik gemist...

Meer schade is relatief. Beide maaiers zouden waarschijnlijk een mes beschadigen (afhankelijk van de steen/hoe hard deze geraakt werd, enz.). Afhankelijk van de eenheid kan een breekbout breken, de riemen zouden slippen of de koppeling zou het begeven. Er zitten meer messen op de klepel, maar ik vermoed dat de messen op de cirkelmaaier duurder zijn.

Ik heb niet de hele video bekeken, maar een paar van de messen zouden waarschijnlijk beschadigd raken door die steen en misschien zouden de riemen slippen, maar ik denk dat dat het is. Wat betreft het snijden van wat er was, zou de klepel het prima snijden.

Discussion starter · #28 ·
Nog een update (hoewel geen foto's...):
In het weekend was ik op de paden aan het spelen met de machine. Over het algemeen ben ik nog steeds blij met het apparaat. Het sneed alles wat ik er doorheen haalde (zelfs een paar grotere takken en jonge boompjes). Mijn enige echte klacht is dat het op oneffen terrein (van links naar rechts en op en neer) lastig is om te voorkomen dat het gaat scalperen. Misschien heb ik het nog steeds slecht ingesteld voor wat ik aan het snijden ben, maar ik heb de rol een paar centimeter van de grond gehouden en zo gebruikt. Het zijn geen wandelpaden, dus de SxS en de tractor zullen geen last hebben van 15 cm hoog gras.
De volgende stap zijn de paardenweiden en daar zal ik foto's van maken.

• Like
Reactions: rtgt
Discussion starter · #29 ·
Ik heb het kleinere weiland in het weekend gemaaid. Ik vond ook een paar kleinere takken en een paar kleine bomen. Ik moet terug om de kattenstaarten te maaien, maar dat zal waarschijnlijk gebeuren als we de omheining weghalen. We kunnen niet wachten om te zien hoe de weilanden er volgend jaar uit zullen zien.

Discussion starter · #31 ·
We hebben de tweede weide gemaaid. De enige twee dingen die overblijven zijn een paar plekjes om bij te werken (dingen die ik expres heb laten liggen) en onder de heklijn, waar ik mee wacht tot we het hek weghalen.

Discussion starter · #33 ·
Tot dusverre goed. Ik ben een paar rotsen en een paar grotere stokken / takken tegengekomen, dus de messen zijn niet meer zo scherp als nieuw. Ik zal proberen dit weekend een foto van de onderkant te maken. Nog steeds blij dat ik het gekocht heb!

Afgelopen nacht heb ik een Funny Top 158 C met Y-blades ontvangen (ja, zo heet het echt). Ik heb hem van de vrachtwagen gehaald (ik had palletvorken met de tractor moeten kopen, maar dat is een ander onderwerp) en in de werkplaats neergezet om hem in elkaar te zetten. Hij was gemakkelijk in elkaar te schroeven, dus ik moest hem aansluiten en de handmatige offset proberen. Tot nu toe ben ik onder de indruk van de bouwkwaliteit. Ik moet hem vanavond smeren en de "inloop"-procedure uitvoeren. Ik zal dit weekend aan deze post toevoegen nadat ik de kans heb gehad om hem te gebruiken. Meer volgt!

View attachment 801355

View attachment 801357

View attachment 801358
Ik heb de 158 funny top flair maaier van Del Morino gekocht. Je zult in de problemen komen als je ooit de riemen moet vervangen. Er is geen eenvoudige manier om de riemen te vervangen en de handleiding is nutteloos. Niemand biedt enige begeleiding over hoe je de nieuwe riemen op de twee sets katrollen krijgt

Discussion starter · #35 ·
ik heb de 158 Funny Top Flair maaier gekocht van Del Morino. je zult in de problemen komen als je ooit de riemen moet vervangen. er is geen eenvoudige manier om de riemen te vervangen en de handleiding is nutteloos. Niemand geeft enige begeleiding over hoe je de nieuwe riemen op de twee sets katrollen krijgt
Bedankt voor de waarschuwing.

Goedemorgen! Gisteren mijn Del Morino ontvangen. Ik heb nog geen kans gehad om hem van de pallet te halen, maar ik vraag me af of je tips of trucs hebt voor het opzetten of onderhoud, enz. die je in de loop der tijd hebt geleerd? Ik waardeer alle inzichten!

Discussion starter · #37 · (Edited)
Welkom op het forum.
Controleer het vloeistofpeil van de versnellingsbak. Ik heb elke smeernippel een pompje vet gegeven en de riemspanning gecontroleerd. Doe hetzelfde in de lente en het zou goed moeten zijn. Afhankelijk van wat u snijdt, is het misschien een goed idee om een paar reservemessen bij de hand te hebben.

EDIT: er staat een inloop procedure in de handleiding. Volg wat daarin staat.

Controleer het vloeistofpeil van de versnellingsbak, ik heb een pomp vet aan elke smeernippel gegeven en de riemspanning gecontroleerd.
Ik heb hetzelfde gedaan op mijn Funny Top 132.
Weet je dat de handleiding zegt dat je hem 15 minuten van de grond moet laten draaien om hem in te lopen?

Het enige probleem dat ik had, was dit: de achterste rol was op de verlengingen gemonteerd, dus voor de eerste run heb ik hem verplaatst naar de plek bij de achterkant van de maaier. Slecht idee, de eerste paar meter groeven de messen letterlijk de grond op, waarbij de maaier waterpas stond. Geen idee waarom dat zo is, zou niet zo moeten zijn, het is geen in-ground implement. Ik moest hem ver terug kantelen met de topstang om een acceptabele maaihoogte te krijgen. Dat legde echter veel van de open voorkant bloot, wat ik te gevaarlijk vond.
Ik heb toen de verlengingen opnieuw geïnstalleerd om hem meer hoogte aan de achterkant te geven, wat goed werkt met betrekking tot de maaihoogte. Het lijkt er echter op dat de verlengingen, die een lichte S-vorm hebben om de breedte van de behuizing op te vangen, niet genoeg gebogen zijn. Dat resulteerde erin dat de rol binnen het eerste half uur uit zijn lagers sprong. Ik heb het opgelost door een ring tussen de behuizing en de verlengingen te plaatsen, zodat ze meer naar binnen zouden komen. Dat heeft tot nu toe goed gewerkt.

Dus als je de rol rechtstreeks op de maaier monteert zonder de verlengingen, laat hem dan zakken op de grond, maak hem waterpas en kijk dan hoe ver de messen van de grond af staan.

Ook vind ik de handmatige zijverschuiving helemaal geweldig, maar je moet ervoor zorgen dat de maaier waterpas staat (via de topstang) als je hem wilt verplaatsen, anders rust het gewicht van de maaier op de pennen, waardoor ze onmogelijk te verwijderen zijn (en je zou de maaier daadwerkelijk moeten optillen om de zijverschuiving te verplaatsen).

21 - 40 of 62 Posts