Ik vind het verbazingwekkend hoe deze machines je laten zeggen: ja, ik heb werk te doen. Ik ben al een paar maanden van plan om wat brandhout te verzamelen. Vandaag gedaan, en ook nog eens snel en gemakkelijk!
Mens, wat heb je geluk, ik start de ploeg niet eens voor 3"[emoji23][emoji23][emoji23]Edge Tamers zijn vandaag verschenen. Fel+Tamers+achterblad zouden de klus moeten klaren. Zie meestal niet meer dan 3-6" [emoji300] [emoji300] in één keer.![]()
![]()
Verzonden vanaf mijn Pixel met Tapatalk
Vroeger wel, maar nu ben ik er overheen![emoji23]Man, je hebt geluk, ik start de ploeg niet eens voor 3"[emoji23][emoji23][emoji23]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Grappig hoe dat werkt. :lol:I used to, but now I'm over it![emoji23]
Ze ontwerpen wel een geweldig assortiment producten, maar Dios mio, de prijzen!De nieuwe BXpanded-ripper en snelwissel de afgelopen dagen aan het werk gezet. Zeer tevreden inderdaad. Ik las over hun verhuizing met vertragingen. Een e-mail gestuurd en gevraagd naar levertijden. Dezelfde dag een antwoord gekregen. Er werd gezegd dat de verzending 7 dagen na de besteldatum zou duren. Ik bestelde die nacht. De ripper en de snelwissel. Precies 7 dagen later kreeg ik een trackingnummer. De doos kwam een paar dagen later aan. De snelwissel op de graafmachine geïnstalleerd. Perfecte pasvorm op zowel de ripper als de 12" emmer. Zo blij dat ik ze allebei heb besteld. Alleen de ripper zou een hele klus zijn om terug te wisselen naar de emmer. De test: dode dennen die veel te dicht op elkaar waren geplant door de oorspronkelijke eigenaar. Ik kon er maar aan één kant bij. Moest de tractor 3 keer draaien met de stronk in het zicht, zonder de gezonde bomen te beschadigen. Het werkte. Ik heb er een maand geleden een uitgegraven. Was een heel zware, lange klus. Deze keer gebruikte ik de ripper om naar wortels te zoeken, ging toen weg van de stam totdat de wortel klein genoeg was om door te scheuren. Heb er zoveel bewerkt als ik kon vinden en bereiken. De ripper gemakkelijk verwijderd en de emmer geïnstalleerd. Gemakkelijk los vuil gegraven en wortels rond de stronk afgesneden. Kon hem nog steeds niet losmaken, meer wortels gevonden. De emmer laten vallen en de ripper opgepakt. Nog een paar wortels afgesneden, kon hem wiebelen, de grond met de ripper onderzocht. Eindelijk in staat om hem los te maken. Grootste diameter was 15". Ga zo door BXpanded. Ik bezit 4 van hun producten en ze werken allemaal en zijn gebouwd zoals het hoort. Nog 4 stronken te gaan.
Het is goed om te zien dat je buiten bent en met je tractor werkt. Pijn verdomme!Eindelijk! Gewoon de hel ermee gezegd en niet gestopt.
MMM eraf gehaald en Betsy gesmeerd. Een paar verschillende kussens geprobeerd om mijn rug te sparen en het maakte niet uit. Rug deed de hele tijd pijn toen ik met Ole girl werkte! Kan niet meer in een stoel blijven zitten.
Het eerste wat ik deed was een oprit maken en de oude pistol backstop weghalen. Dennenboom weggehaald die geen top had. Vreemd. De stammen naar de grotere en betere range backstop gebracht en die zal in de nabije toekomst gebruikt worden.
Besloten om wat stenen aan de rand van het gazon te verwijderen en omdat de grond zo zacht is van al die regen, besloot ik er een weg te halen waar ik het zat ben om omheen te maaien. Dus het een leidde tot het ander en nog een en.... Lol.
Dus ik heb de rotsblokken weggehaald en vulgrond teruggebracht en ben niet klaar gekomen. Iemand moet morgen diesel gaan halen. Betsy's tank is leeg en de jerrycans ook..
Kan morgen niet afmaken. Doktersafspraak bij de VA en we halen onze neef om 7 uur 's ochtends op. Ga hem naar de boerderij brengen en ijs eten en hem rondleiden om alle dieren te zien. Hoop dat het weer een beetje fatsoenlijk blijft.
Nou ja, hier zijn wat foto's! :
Bedankt Mike, deze gaan gewoon op de grond om in de grond te worden geploegd [emoji1303]Wees voorzichtig met hooibalen. Als ze te veel regen krijgen en het vocht naar binnen komt, kunnen ze vlam vatten (door ontbinding). Bewaar ze niet te dicht bij gebouwen.