Green Tractor Talk banner
181 - 190 of 190 Posts
Vergeet niet dat in het boek een "Minimum" van x lbs staat, geen maximum!
Ik weet zeker dat er een maximum is, waarschijnlijk beperkt door de hefcapaciteit van 3pt.
JMO

• Like
Reactions: etcallhome
Onthoud gewoon dat het boek een "Minimum" van x lbs zegt, geen maximum! Ik ben er zeker van dat er een maximum is, waarschijnlijk beperkt door de hefcapaciteit van 3pt. JMO
De maximale hefcapaciteit van 3pt lijkt iets meer dan 850 lbs te zijn, gebaseerd op een test bij GWT (afhankelijk natuurlijk van hoe ver het zwaartepunt van de 3pt armen verwijderd is). Dus ik denk dat er een bereik van een paar honderd pond is van het minimum van het boek tot het maximum van de machine.

• Like
Reactions: Jdw1
Ballast is zo belangrijk!
Een betaalde klus hebben we hierover gedaan.

Vandaag was ik achterballast. Ik heb vanuit huis gewerkt en hoorde mijn buurman buiten schreeuwen. Hij had een pallet opgepakt met wat leek op een kleine houten ton-jacuzzi, geen achterballast, en sloeg linksaf terwijl de tractor bergafwaarts reed. Achter links zat ongeveer 15 centimeter in de lucht. Het is een oudere grijze markt tractor, geen rolbeugel. Ik rende naar buiten en sprong achterop, hij kwam tot rust en hij kon hem rechtzetten, maar het had heel slecht voor hem kunnen aflopen.

Een van de eerste accessoires die ik aan mijn 1025R heb toegevoegd, is een Heavy Hitch offset zwanenhals gewichtdrager voor de 3-punts, en een 6-41lb koffer gewichtbeugel voor een 2" ontvanger socket toegevoegd aan het frame bij de neus. De 2" gewichtbeugel kan worden verschoven om in de Heavy Hitch op de 3-punts te worden gestoken en nog meer gewicht en hefboomarm toe te voegen. Aan de achterkant kan ik twee 70lb en maximaal twaalf 41 lb dragen, plus het gewicht van de offset hanger, gewichtbeugel en SpeeCo e-Hitch. Geeft me veel flexibiliteit bij het trimmen van gewichten voor verschillende werktuigen in gebruik. Plus ik heb een 50lb wielgewicht in beide achternaaf. Ik ben van plan de bak op te tillen in oneffen terrein en ik houd ervan om dat zwaartepunt laag en gecentreerd te houden.

Als ik achteraanrijdende werktuigen of mijn 4' x 4' brandhout carryall stake-box gebruik (houdt genoeg om de neus van mijn oude Ford 640 de lucht in te sturen) kan ik zes 41# gewichten aan de neus ontvanger & beugel hangen.

• Like
Reactions: Mackford13
Ik denk dat ik de uitbreidingsset voor mijn ballastbak moet aanschaffen om te voldoen aan de ballastbakeis voor mijn 3032E, maar ik kan dat momenteel niet betalen en ik heb hem tot de nok toe volgestopt met al het gewicht dat ik kan. Ik kan me niet herinneren dat de achterkant van de tractor ooit licht aanvoelde, maar 780 pond bietenpulp in de achterbanden helpt waarschijnlijk om hem op de grond te houden.

181 - 190 of 190 Posts