Green Tractor Talk banner

Wat is "Achterballast"? En waarom heb je het nodig?

214K views 189 replies 105 participants last post by  DRobinson  
#1 ·
Laat ik beginnen met te zeggen dat dit onderwerp vaak fel wordt bediscussieerd. Het is mijn bedoeling om te voorzien wat ik denk dat feiten zijn, en ik zal ze ondersteunen door waar mogelijk links en referenties te verstrekken. Het is niet mijn bedoeling om controverse of vlammenoorlogen te veroorzaken.

Een paar definities uit het Woordenboek en Thesaurus - Merriam-Webster Online woordenboek:

Ballast - Definitie en meer van het gratis Merriam-Webster Dictionary

1
: een zware substantie die zo wordt geplaatst dat de stabiliteit en controle worden verbeterd (zoals van de diepgang van een schip of het drijfvermogen van een ballon of onderzeeër)

2
: iets dat stabiliteit geeft (zoals in karakter of gedrag)
Fulcrum - Definitie en meer van het gratis Merriam-Webster Dictionary

a : steun; in het bijzonder : de steun waarop een hefboom draait
Dus, hoe verhoudt dit zich tot ons en onze tractoren? Welnu, de ballast is wat we aan de achterkant van onze tractoren gebruiken om het gewicht te compenseren dat we vaak aan de voorkant plaatsen - meestal met een FEL. Het steunpunt of draaipunt is de plaats op de tractor die het gewicht van de last aan de voorkant en het gewicht aan de achterkant in evenwicht brengt. Ik zal dit illustreren met behulp van voorbeelden van vorkheftrucks, omdat het gemakkelijker is om er foto's van te vinden.

Hier is een vrij goede beschrijving van waar we het over hebben, afkomstig van deze link: Waarom vorkheftrucks omkantelen (Sorry, link is niet langer actief). Vervang gewoon het woord tractor door vorkheftruck:
De vorkheftruck is in feite als een wip voor kinderen, de last die wordt opgepakt wordt gecompenseerd door een contragewicht aan de andere kant. Als de last te zwaar is voor het contragewicht, draait deze om het steunpunt (de vorkheftruck kantelt naar voren). Er moet zorgvuldig rekening worden gehouden met het plaatsen van de last zo dicht mogelijk bij het steunpunt, aangezien elke opening hier wordt overdreven en de vorkheftruck niet zoveel kan oppakken.
Wat we niet willen op onze tractoren - is al het gewicht van de last en de tractor op de vooras, en dat zal gebeuren als de achterwielen van de grond komen en de voorwielen het steunpunt of draaipunt worden, zoals de foto's duidelijk laten zien. Vier belangrijke redenen waarom we dit willen vermijden zijn:
1) De vooras is niet berekend om die hoeveelheid gewicht te dragen en kan snel of langzaam na verloop van tijd defect raken met lekkende afdichtingen of versleten lagers, knokkels en stuurstang uiteinden.
2) De vooras draait in het midden, dus de tractor kan naar links of rechts "vallen", waardoor een kantelconditie ontstaat.
3) We hebben alleen remmen op de achteras, dus als deze licht wordt, verliezen we het remvermogen. We verliezen ook tractie als de achterwielen lichter worden.
4) Het is veel zwaarder voor het stuursysteem.

In de bovenstaande voorbeelden van vorkheftrucks tonen ze het steunpunt of draaipunt als de voorwielen - maar ze zijn daarvoor ontworpen en over het algemeen sturen de voorwielen niet op een vorkheftruck - terwijl we dit steunpunt of draaipunt verder naar achteren willen verplaatsen zodat de achteras het grootste deel van het gewicht draagt. Hoe kan dat worden bereikt? De ENIGE manier is om gewicht ACHTER de achteras toe te voegen. Het laden van de banden helpt met tractie, maar zal de machine niet per se goed ballast, omdat dat gewicht al op de grond ligt - het wordt pas "ballast" als de achterbanden van de grond worden getild - en dan is het te laat!

#2 ·
Dit is allemaal maar theorie, laat me wat bewijs zien!

OK, hier is wat...:bash: :laugh:

Dit is elders gepost, maar ik heb schriftelijke toestemming van de eigenaar om deze foto's hier te gebruiken:

Image
Image
Image

Enkele details/feiten:

Tractor: John Deere 4105
Lader: John Deere 300cx
Emmer: http://fieldquip.com.au/products-page/front-end-loader-attachments/4-in-1-bucket/ Hij is 6' breed en weegt ongeveer 660 pond!
R4 banden, NIET beladen
Achteraanbouw: Een "ripper" van onbekend gewicht.

Dus, laten we dit eens analyseren:
De emmer is veel te zwaar, hij alleen al is ongeveer 400 pond zwaarder dan de standaard emmer, en weegt bijna de helft van het hefvermogen alleen. De ripper weegt waarschijnlijk hooguit 150 pond. Je kunt zien dat toen de bestuurder de heuvel afdaalde, de achterkant zo licht werd dat hij gewoon in een endo ging, en het hele gewicht nu op de vooras en de FEL/emmer rust. Uiteraard lag tijdens deze overgang AL het gewicht korte tijd op de vooras, je kunt ook zien dat de voorwielen "opvouwden". De eigenaar/bestuurder heeft veel geluk dat de tractor niet is omgeslagen!
Had deze bestuurder meer ervaring gehad, dan had hij de FEL gewoon langzaam kunnen laten zakken, maar hij raakte in paniek en stapte van de machine om hulp te halen en foto's te maken - gelukkig voor ons :). Met meer ervaring had hij waarschijnlijk ook de emmer lager gehad tijdens het rijden, of zelfs die steile heuvel afgereden.

De eigenaar is nieuw met tractoren - dit is zijn eerste. De dealer verkocht deze opstelling aan hem, dus wie is er echt schuldig? Mijn antwoord is BEIDE, hier is waarom:

Dealer: Hij had het beter moeten weten en moeten begrijpen wat het product dat hij verkoopt inhoudt en wat er allemaal nodig is om het goed en veilig te laten werken. Hij had moeten weten dat de emmer te zwaar was en dat de eigenaar geen goede ballast had (de ripper). Hij had de eigenaar moeten informeren over de problemen met het gebruik van die emmer en hem moeten adviseren om hem niet te kopen, zelfs als dat een verlies van een verkoop betekende. Een gewonde, verlamde of dode klant is niet goed voor herhaalde zaken.

Eigenaar: Hij had de handleidingen moeten lezen die bij zijn apparatuur werden geleverd en moeten stoppen als de dingen niet goed aanvoelden.

Attachments

#177 ·
Dit is allemaal maar theorie, laat me wat bewijs zien!

OK, hier is wat...:bash: :laugh:

Dit is elders gepost, maar ik heb schriftelijke toestemming van de eigenaar om deze foto's hier te gebruiken:

Image
Image
Image

Enkele details/feiten:

Tractor: John Deere 4105
Lader: John Deere 300cx
Emmer: http://fieldquip.com.au/products-page/front-end-loader-attachments/4-in-1-bucket/ Hij is 6' breed en weegt ongeveer 660 pond!
R4 banden, NIET beladen
Achteraanbouw: Een "ripper" van onbekend gewicht.

Dus, laten we dit eens analyseren:
De emmer is veel te zwaar, hij alleen al is ongeveer 400 pond zwaarder dan de standaard emmer en weegt bijna de helft van het hefvermogen alleen. De ripper weegt waarschijnlijk hooguit 150 pond. Je kunt zien dat toen de bestuurder de heuvel af begon te rijden, de achterkant zo licht werd dat hij gewoon in een endo ging, en het hele gewicht rust nu op de vooras en de FEL/emmer. Het is duidelijk dat tijdens deze overgang AL het gewicht korte tijd op de vooras lag, je kunt ook zien dat de voorwielen "opvouwden". De eigenaar/bestuurder heeft veel geluk dat de tractor niet is omgeslagen!
Had deze bestuurder meer ervaring gehad, dan had hij de FEL gewoon langzaam kunnen laten zakken, maar hij raakte in paniek en stapte van de machine om hulp te halen en foto's te maken - gelukkig voor ons :). Met meer ervaring had hij waarschijnlijk ook de emmer lager gehad tijdens het rijden, of zelfs die steile heuvel afgereden.

De eigenaar is nieuw met tractoren - dit is zijn eerste. De dealer verkocht deze opstelling aan hem, dus wie is er echt schuldig? Mijn antwoord is BEIDE, hier is waarom:

Dealer: Hij had het beter moeten weten en het product moeten begrijpen dat hij verkoopt en wat er allemaal nodig is om het goed en veilig te laten werken. Hij had moeten weten dat de emmer te zwaar was en dat de eigenaar geen goede ballast had (de ripper). Hij had de eigenaar moeten informeren over de problemen met het gebruik van die emmer en hem moeten adviseren hem niet te kopen, zelfs als dat een verlies van een verkoop betekende. Een gewonde, verlamde of dode klant is niet goed voor herhaalde zaken.

Eigenaar: Hij had de handleidingen moeten lezen die bij zijn apparatuur werden geleverd en moeten stoppen als de dingen niet goed aanvoelden.
Wat is het oude gezegde... een foto zegt meer dan 1000 woorden.

Dave

#3 ·
Dus wat zegt John Deere hierover?

Onlangs plaatste een lid (Bedankt Claudster!) een .pdf-document dat hij van zijn dealer/verkoper had gekregen. Het zou verplichte lectuur moeten zijn voor elke verkoper en koper, IMHO.

Er is ook een ballastcalculator die JD jaren geleden heeft gemaakt, deze draait in MS Excell.

Beide zijn hieronder bijgevoegd.

Laten we nu :eek:nze handleiding lezen - ja
Image
Laten we bijvoorbeeld kijken naar de alom populaire 1026R met de H120 FEL (merk op dat ballastinformatie in de laderhandleiding staat, niet in die van de tractor zelf):

Link naar de online handleiding: OMW54640

In sectie 15, "De tractor voorbereiden", vinden we deze tabel:

U zult zien dat het minimumgewicht 506 pond is, en dat u ook 3 ijzeren gewichten op elk achterwiel moet hebben! Klinkt als overkill, hè? Nou, misschien is het dat, maar het maakt wel duidelijk dat u gewicht aan de achterkant van deze tractoren moet hebben om ze veilig en effectief te kunnen bedienen. Hoeveel verkopers kennen deze informatie, geven ze door aan de klanten? Ik gok dat het er maar heel weinig zijn.

Attachments

#4 ·
Goed gedaan Ken!!:thumbup1gif: Dit is precies wat we nodig hebben. Misschien beantwoordt dit een aantal terugkerende vragen over 3PT-ballast.

#5 ·
Uitstekend artikel, Kenny! :thumbup1gif:

#6 ·
Uitstekende post inderdaad! Ik maak me altijd zorgen als ik mensen tractoren zie besturen met weinig tot geen gewicht achterin. Beladen banden/wielgewichten zijn in mijn ogen bijna verplicht, maar zelfs dat is nog lang niet genoeg om een lader maximaal te benutten.

Bedankt voor de herinnering!

• Like
Reactions: JD4044M
#7 ·
Goed punt over de vooras-piviot die instabiliteit veroorzaakt wanneer de achterwielen omhoog komen, daar had ik niet aan gedacht. Als je een schranklader gewend bent... is het niet zo'n groot probleem als de achterwielen af en toe "wiebelen".

#9 ·
Kenny,

Bedankt voor de gedetailleerde analyse van belasting versus ballast.

Toen ik naar de foto's van de gekantelde tractor keek, dacht ik: Wat heeft hij in die emmer? Stel je mijn verbazing voor toen ik ontdekte dat het antwoord Niets is.

#10 ·
Toen ik naar de foto's van de omgekeerde tractor keek, dacht ik: Wat heeft hij in die bak? Stel je mijn verbazing voor toen ik ontdekte dat het antwoord Niets is.
Ik dacht hetzelfde toen ik naar de foto's keek. Zoiets als "Draagt hij een volle lading gietijzer in die bak?"

Nauwkeuriger inspectie van de foto laat zien dat er veel extra ijzer (of staal) in die lege bak zit. Er zijn 6 hydraulische cilinders. Dit ontwerp is als "2 bakken in één" en waarschijnlijk twee keer het gewicht van een basisbak. Het lijkt er ook op dat de breedte van de bak aanzienlijk verder reikt dan de breedte van de wielen. Dat kan handig zijn voor het vervoeren van blokken piepschuim, maar niet zo goed voor een bak vol nat zand.

#11 ·
Zou het niet ook zo zijn dat hoe verder naar achteren je ballast zit, hoe minder gewicht er nodig is? Met andere woorden, door een ballastbak 6 inch verder naar achteren te verlengen met een imatch, verandert 400 lbs in ongeveer 450 lbs? In feite wordt het draaipunt verplaatst?

#12 ·
Zou het niet ook zo zijn dat hoe verder naar achteren je je ballast hebt, hoe minder gewicht er nodig is. Met andere woorden, door een ballastbak 6 inch verder naar achteren te verlengen met een imatch, verandert 400 lbs in ongeveer 450 lbs? in principe het draaipunt verplaatsen?
Absoluut correct Todd, geweldig punt.

#13 ·
Het draaipunt (uw achteras) niet verplaatsen, maar uw hefboom verlengen. :good2:

#15 ·
Zelfs met alleen een blazer aan de voorkant zou ik geen achterballast missen.

Attachments

#16 ·
Zelfs met alleen een blazer aan de voorkant zou ik niet zonder achterballast zitten.

Doug
Precies. De machine kan het misschien prima aan, maar de belasting die het op de vooras uitoefent is enorm.

#17 ·
Goed begin, maar de terminologie lijkt verkeerd gebruikt te zijn. Allereerst hoeven beladen achterbanden NIET in de lucht te zijn om ballast te zijn. Moet een onderzeeër in de lucht zijn om zijn ballast te laten werken? Deze ballast haalt geen gewicht van de vooras, maar werkt om te voorkomen dat deze van de grond wordt getild.

Het belangrijkste punt lijkt te zijn dat u door uw ballastbak in de lucht te brengen, een contragewicht creëert voor de voorlader door middel van twee tegengestelde hefbomen. Een contragewicht verwijdert of balanceert gewicht van de vooras, in dit geval naar het draaipunt of de achteras, afhankelijk van hoeveel contragewicht er aan het andere uiteinde van de hefboom wordt gebruikt.

#18 ·
Ik heb eindelijk zelf een achterballast gemaakt voor mijn 655. Vorige maand heb ik een fundering laten plaatsen voor mijn garage; 16'x24', de dag dat ze de muren voor de fundering stortten, had ik zelf een mal gemaakt van restjes multiplex & 2x4's. Dus met het extra beton heb ik ze mijn mal laten vullen. Ik schat dat het ongeveer 480 lbs weegt. Ik heb wat beugels gemaakt en twee pennen gekocht om aan de onderste armen van mijn driepuntshefinrichting te bevestigen. De enige fout die ik heb gemaakt, is dat ik die twee pennen niet hoog genoeg heb geplaatst, zodat ik het gewicht op een paar blokken van 4x4's moet zetten als ik het laat zakken.

#19 ·
Ik heb eindelijk zelf een achterballast gemaakt voor mijn 655. Vorige maand heb ik een fundering laten plaatsen voor mijn garage; 16'x24', de dag dat ze de muren voor de fundering stortten, had ik zelf een mal gemaakt van restjes multiplex & 2x4's. Dus met het extra beton heb ik ze mijn mal laten vullen. Ik schat dat het ongeveer 480 lbs weegt. Ik heb wat beugels gemaakt en twee pennen gekocht om aan de onderste armen van mijn driepuntshefinrichting te bevestigen. De enige fout die ik heb gemaakt, is dat ik die twee pennen niet hoog genoeg heb geplaatst, zodat ik, als ik het gewicht laat zakken, het op een paar blokken van 4x4's moet zetten.

View attachment 14121
Goed gedaan RL. Is de bovenste verbinding op de een of andere manier met de onderste pennen in het beton verbonden?

Misschien heeft dit een nieuw draadje nodig?

• Like
Reactions: Nighthunter
#21 · (Edited)
Ik kocht een beugel bij Tractor Supply en sneed hem doormidden; waardoor twee hoekbeugels ontstonden. Elke beugel heeft een 5/8" draadstang van ongeveer 6" lang met een clip en moer aan het uiteinde, begraven vanaf de bovenkant. De bovenste beugel is niet bevestigd aan de onderste pinnen.

#22 ·
Goed gedaan!:thumbup1gif:

#23 ·
Bedankt voor de doorverwijzing naar dit draadje. Brengt oude herinneringen terug uit mijn natuurkundelessen over draaipunten, hefbomen etc. Ik begrijp nu de noodzaak van ballast en zal deze techniek toepassen, hetzij via contragewicht met een aanbouw op de driepuntshefboom, hetzij via een ballastbak. Ik denk dat ik een aangepaste ballast laat maken door mijn zwager, die een ervaren lasser is.

• Like
Reactions: Kennyd
#24 ·
Ik zou het onderwerp op deze site verder onderzoeken, verschillende gebruikers hebben zeer slimme dingen gedaan om hun ballastbakken functioneler te maken dan dood gewicht, zoals het toevoegen van 2" of 3" buizen erin om gereedschap of trekhaken aan de achterkant te houden...

• Like
Reactions: RsZk
#25 ·
Ik zou het onderwerp op deze site verder onderzoeken, verschillende gebruikers hebben zeer slimme dingen gedaan om hun ballastbakken functioneler te maken dan dood gewicht, zoals het toevoegen van 2" of 3" buizen erin om gereedschap of trekhaken aan de achterkant te houden...
De ballastbak is ook geweldig voor het afschrapen van harde sneeuw.

• Like
Reactions: Myasis_Dragon
#26 ·
In het niet-sneeuwseizoen, alle vijf maanden ervan, als ik mijn ballastbak gebruik, vul ik hem voor iets meer dan 3/4 met zand/grind. Dat geeft me een ondiepe bak voor het dragen van kettingen, riemen, enz. Volgend jaar ben ik van plan er wat beugels aan te lassen om gereedschap met lange steel en misschien iets om de kettingzaag beter mee te vervoeren.

#27 ·
Nou, ik heb de Ballast box van JD gekregen. Ik heb hem voor een geweldige prijs ($225) gloednieuw gekregen, omdat ze er aan het einde van het jaar vanaf wilden. De mannen daar dachten nog steeds niet echt dat ik contragewicht nodig had voor de 3520 en ontmoedigden me om wielgewichten of vloeistof in de banden te doen. Uiteindelijk was het compromis de ballastbox. Ze wezen op verhoogde slijtage aan de CUT, te veel gewicht op gras als permanent geballast als problemen. Ik heb tenminste wat ballast, hetzij met een achteraanbouw of de ballastbox bij het zwaar tillen met de FEL. Ik voel me er zelf beter over voor de veiligheid en de hefprestaties.

#28 ·
Mijn 2 cent is gewoon om ze de handleiding te laten lezen... Ik ben er vrij zeker van dat John Deere weet waar ze het over hebben.

Jim

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk HD

#29 ·
Mijn $ 0,02 is gewoon om ze de handleiding te laten lezen... ik ben er vrij zeker van dat John Deere weet waar ze het over hebben.

Jim

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk HD
Ja, ik heb ze eigenlijk verteld dat ik de handleiding van voor naar achter heb gelezen, samen met de 300CX-handleiding en heb vermeld wat er stond. Ik heb ze ook verteld over dit forum en de aanbevelingen van de leden. Ze hadden nog steeds hun advies te delen!:dunno:
Nou, we waren het er uiteindelijk allemaal over eens over de ballastbox, met dan een geweldige prijs.:thumbup1gif:

#32 ·
Nadat u de lader zonder ballast hebt geprobeerd te gebruiken, zult u snel zien hoe voordelig dit is voor de machine en hoeveel capabeler deze is wanneer uw nieuwe ballastbak erop zit. :thumbup1gif:

#33 ·
Nou, ik ben er eindelijk aan toe gekomen om wat ballast in mijn JD ballastbak te doen. Ik koos voor straatklinkers omdat ze gemakkelijk te laden en te lossen zijn als ik dat nodig heb. Ik heb tot nu toe 30 stenen erin gedaan voor een totaal van 180 lbs. Het vulde de bak voor ongeveer een derde. Met dat gewicht, plus de 125 lbs voor de bak en de iMatch, denk ik dat ik rond de 380 lbs zit. Ik ben van plan nog 30 stenen te kopen. Ze zijn vrij goedkoop, want het kostte me slechts $26,75 voor 30 stuks. Het kleine gewicht dat ik tot nu toe heb toegevoegd, heeft mijn achterwieltractie en ook mijn stabiliteit van de lader bij het verplaatsen van sneeuw al verbeterd.

• Like
Reactions: Team_Green
#34 ·
Nog eens 32 straatklinkers toegevoegd = 192 lbs.
Ongeveer 572 lbs als achterballast nu. Heb nog steeds meer ruimte voor stenen als ik in de toekomst wil. Voorlopig denk ik dat dit zal werken voor wat ik doe.