Green Tractor Talk banner
41 - 60 of 190 Posts
Hè, jeminee! Ontzettend bedankt jongens. Ja, er zitten hier een paar geweldige mensen. Tractorliefhebbers lijken net als offroad-liefhebbers, altijd bereid om een handje te helpen en weten echt waar ze het over hebben. ;)

Nogmaals bedankt.

Jim

Discussion starter · #42 ·
Alsjeblieft...

Onderschat nooit, maar dan ook nooit het belang van achterballast!

Deze foto is op een ander forum geplaatst, ik kan de identiteit van de persoon of de herkomst niet verifiëren, het kan een goede fotochop zijn voor zover ik weet! Maar het illustreert verder het punt dat te weinig achterballast gevaarlijk is. De man op de foto had gemakkelijk gewond kunnen raken door zo naar voren tegen het stuurwiel te worden geslingerd, of zelfs van de machine te worden gegooid als de voorwielen waren gedraaid.
Het "lijkt" erop dat hij de pallet van de aanhanger heeft gesleept, en zodra deze vrijkwam, stortte deze op de grond en tilde de achterkant omhoog...het "wippende" effect dat ik in de eerste post beschreef. De gatenboor op de 3-punts hefinrichting is duidelijk niet genoeg ballast - zelfs niet in de buurt.

Onderschat nooit, maar dan ook nooit het belang van achterballast!

View attachment 24824

Deze foto is op een ander forum geplaatst, ik kan de identiteit van de persoon of de herkomst niet verifiëren, het kan een goede fotochop zijn voor zover ik weet! Maar het illustreert verder dat te weinig achterballast gevaarlijk is. De man op de foto had gemakkelijk gewond kunnen raken door zo naar voren tegen het stuurwiel te worden geslingerd, of zelfs van de machine te worden gegooid als de voorwielen hadden gedraaid.
Het "lijkt" erop dat hij de pallet van de aanhanger heeft gesleept, en zodra deze vrijkwam, stortte deze op de grond en tilde de achterkant op... het "wippende" effect dat ik in de eerste post beschreef. De gatenboor op de 3-punts hefinrichting is duidelijk niet genoeg ballast - zelfs niet in de buurt.
Ik denk niet dat de pucker-factor-tabel hoog genoeg gaat om die ervaring te dekken. :laugh:

Dave

Ik denk niet dat de pucker factor chart hoog genoeg gaat om die ervaring te dekken. :laugh:

Dave
Ik garandeer dat hij zich volkomen veilig voelde totdat dat gebeurde.

Verzonden vanaf mijn telefoon vanaf het "kantoor"

Er moet gezegd worden dat achterballast niet alleen belangrijk is bij tractoren, zoals ik een paar jaar geleden zelf heb ervaren. Zelfs Bobcats kunnen problemen hebben met onvoldoende achterballast. Het is een enge ervaring als je een bak vol aarde probeert op te tillen en in plaats daarvan jezelf samen met de machine optilt. Deze ervaring leerde me dat de belangrijkste component in een machine de veiligheidsgordel is!
Voordat dit gebeurde, dacht ik dat ik alles wist over hoe ik goed moest reageren. Ik bezat de Bobcat op dat moment al een aantal jaren en wist goed hoe hij reageerde. Maar toen ik de lucht in werd getild en in mijn veiligheidsgordel in de kooi hing als een gevangen vis, besefte ik dat ik er niet veel aan kon doen, omdat de motor afsloeg. Ik klom eruit en begon de bak leeg te scheppen, en langzaam kwam het ding weer op de grond.

Attachments

En dit geldt ook voor elke tractor. Ik probeerde gisteravond iets op te tillen met de 5320 en de achterbanden werden licht en begonnen omhoog te komen omdat ik niet genoeg ballast achter had. Grotere tractoren kunnen meer tillen, maar ballast is nog steeds belangrijk.

Er moet gezegd worden dat achterballast niet alleen belangrijk is bij tractoren, zoals ik een paar jaar geleden zelf heb ervaren. Zelfs Bobcats kunnen problemen hebben met onvoldoende achterballast. Het is een enge ervaring als je een bak vol aarde probeert op te tillen en in plaats daarvan jezelf samen met de machine optilt. Deze ervaring leerde me dat de belangrijkste component in een machine de veiligheidsgordel is!
Voordat dit gebeurde, dacht ik dat ik alles wist over hoe ik goed moest reageren. Ik bezat de Bobcat op dat moment al een paar jaar en wist goed hoe hij reageerde. Maar toen ik de lucht in werd getild en in mijn veiligheidsgordel in de kooi hing als een gevangen vis, besefte ik dat ik er niet veel aan kon doen, omdat de motor afsloeg. Ik klom eruit en begon de bak leeg te scheppen, en langzaam kwam het ding weer op de grond.
Je zei dat je eruit klom en begon de bak leeg te scheppen,,, was dit voor of nadat je je broek had verwisseld.!!!!!!! Blij dat je niet gewond bent geraakt. En ongeacht, zonder de juiste ballast kunnen ze problemen veroorzaken.
Jaren geleden ging mijn broer naar een steengroeve, die zijn vriend bezat. Hij vertelde de eigenaar hoeveel grind hij wilde. De eigenaar vertelde zijn zoon, naar schatting 14-16 jaar oud, om het grind te laden met een bobcat terwijl ze stonden te praten. Net toen de eigenaar zich omdraaide en klaar stond om te schreeuwen ,,Niet vanaf de bovenkant..." te laat. Twee grote deuken in de bovenkant van de laadbak van de vrachtwagen van mijn broer, waarvoor de eigenaar alle reparaties betaalde.

• Like
Reactions: ToddM
Een duwtje in de rug voor onze nieuwe leden.
Image

5045E ballast?

Ik ben geen raketgeleerde, maar heb de draad net helemaal gelezen en hoewel ik iemand een iets grotere tractor zie noemen, lijken veel van de details te maken te hebben met een iets kleinere tractor dan die ik net heb gekregen. Dat gezegd hebbende, vraag ik me af of het voldoende zou zijn om alleen de achterbanden te vullen met bietenpulp, als ik het laadwerk beperk tot sneeuwwerk, of dat ik nog steeds ballast achter de wielen nodig heb? Aan de andere kant, misschien heb ik helemaal geen bietenpulp nodig, maar moet ik gewoon voor ballast achter gaan?? Ik raak er helemaal in de war van, ook al begrijp ik het belang ervan wel. Ik wil niet 500,00 dollar of meer uitgeven aan bietenpulp en dan nog eens 300,00 dollar of meer aan ballast achter, als ik met het een of het ander kan volstaan. Misschien ben ik gewoon gierig. Ik denk ook na over het feit dat ik veel CRP maai met de tractor en vraag me af wat voor impact bietenpulp in de banden zou kunnen hebben met het extra gewicht. Het enige andere dat ik ermee doe, is wat schijfwerk. Ik heb een vriend die alle grote JD-apparatuur heeft. Met groot bedoel ik dat zijn grootste tractor een 9460 is, zoiets als 550 pk, voor zover ik me herinner. Hoe dan ook, hij heeft alle JD-spullen, inclusief de kleinere tractoren uit de 3000-serie met de kleine 300-laders. Hij vertelt me dat hij zijn banden nog nooit heeft gevuld, maar wel gelooft in het hebben van de nodige ballast. Kan iemand me wijzen op iets dat JD voorstelt voor ballast in een 5045E?

Kan iemand mij iets aanraden wat JD voor ballast in een 5045E aanbeveelt?
Het varieert per lader model en is wat ingewikkelder voor de 5045E dan voor de compacte tractoren. De ballast aanbevelingen voor elk van de 5045E laders staan vermeld in de respectievelijke handleidingen voor de betreffende lader. U kunt de verschillende handleidingen online bekijken op de JD website.

• Like
Reactions: dieselshadow
Het varieert per ladermodel en is iets ingewikkelder voor de 5045E dan voor de compacte tractoren. De ballastaanbevelingen voor elk van de 5045E-laders staan vermeld in de respectievelijke handleidingen voor de betreffende lader. U kunt de verschillende handleidingen online bekijken op de JD-website.
OK, bedankt, ik zal kijken wat ik kan vinden. Het is de 553-lader of dat zou het moeten zijn, maar aangezien ik hem net heb besteld en me is verteld dat ze hem niet meer maken, zal ik een beetje verrast zijn als ik die specifieke krijg. We zullen zien.

Ik ben geen raketgeleerde, maar heb de draad net helemaal gelezen en hoewel ik iemand een iets grotere tractor zie noemen, lijken veel van de details te maken te hebben met een iets kleinere tractor dan die ik net heb gekregen. Dat gezegd hebbende, vraag ik me af of het voldoende zou zijn om alleen de achterbanden te vullen met bietenpulp, als ik het laadwerk beperk tot sneeuwwerk, of dat ik nog steeds ballast achter de wielen nodig heb? Aan de andere kant, misschien heb ik helemaal geen bietenpulp nodig, maar moet ik gewoon voor ballast achter kiezen?? Ik raak er helemaal in de war van, ook al begrijp ik het belang ervan. Ik heb er een hekel aan om 500,00 of meer uit te geven aan bietenpulp en dan nog eens 300,00 of meer aan ballast achter, als ik met het een of het ander kan volstaan. Misschien ben ik gewoon gierig. Ik denk ook na over het feit dat ik veel CRP maai met de tractor en vraag me af wat voor impact bietenpulp in de banden zou kunnen hebben met het extra gewicht. Het enige andere dat ik ermee doe, is wat schijfwerk. Ik heb een vriend die alle grote JD-apparatuur heeft. Met groot bedoel ik dat zijn grootste tractor een 9460 is, zoiets als 550 pk, als ik me goed herinner. Hoe dan ook, hij heeft alle JD-spullen, inclusief de kleinere tractoren uit de 3000-serie met de kleine 300-laders. Hij vertelt me dat hij zijn banden nog nooit heeft gevuld, maar wel gelooft in het hebben van de nodige ballast. Kan iemand me wijzen op iets wat JD voorstelt voor ballast in een 5045E?
Als je maait met een aan de achterkant bevestigde klepelmaaier of afwerkmaaier, zou dat voldoende ballast moeten zijn voor je sneeuwwerk - mits je de tractor nog steeds op krappe plaatsen kunt krijgen met een lang werktuig achterop.

Dus ik waardeer het slimme gebruik van ballast en zo, en heb een doos besteld die ik met beton zal vullen om mijn 3520 met lading te verzwaren. Dit is een geweldige thread, met veel geweldige info! Eén vraag, op de calculator op de eerste plaats voor de 3x20-serie, waarom 'raden ze niet aan' om de banden voor de 3-serie te vullen? Ik heb er een onderweg en heb me vergist in de voorzichtigheid en dacht dat het vullen ervan goed zou zijn en ik kon het eruit laten als ik het niet leuk vond - maar weet iemand waarom ze zeggen dat je ze niet met vloeistof moet vullen?

Eén vraag, op de calculator op de eerste plaats voor de 3x20-serie, waarom 'raden ze niet aan' om de banden voor de 3-serie te belasten? Ik heb er een onderweg en heb me uit voorzorg vergist door te denken dat het laden ervan goed zou zijn en ik het eruit kon laten lopen als ik het niet leuk vond - maar enig idee waarom ze zeggen dat je ze niet met vloeistof moet vullen???
Ik heb het vermoeden dat JD vindt dat het overmatige stress veroorzaakt op het voorste differentieel en de kegeltandwielen bij het heen en weer gaan tijdens het werken met de lader.

Ze zeggen hetzelfde over de 2-serie. Ik heb mijn voorbanden gevuld met Rim Guard toen ik de tractor voor het eerst kocht. Ik dacht dat ik de extra tractie nodig zou hebben, omdat ik hem in eerste instantie alleen gebruikte voor het ruimen van sneeuw. Een jaar later liet ik de dealer de 200CX-lader installeren. De dag nadat ze hem hadden opgehaald, kreeg ik een telefoontje met de vraag wie er vloeistof in de voorbanden had gedaan. Ik zei dat ik dat had gedaan. Ze *raden* ten zeerste aan om het eruit te laten lopen, omdat ik bij problemen met de voorkant onder garantie waarschijnlijk geen liefde van JD zou krijgen.

Het spreekt dus voor zich dat ik hen vertelde dat ze het er maar uit moesten laten lopen.

Ik denk dat het een bewijs is van hoe kwetsbaar de voorkant van deze tractoren is.

Wow!!

Blij dat deze thread weer boven water is gekomen. Heb het gelezen en ik heb wat werk te doen. Ik heb een JD 1026R :greentractorride: en heb mijn JD 647 Tiller of Frontier Box Scraper BB2048L met een IMatch er altijd achter. Dit helpt, maar ik weet dat ik nu meer gewicht nodig heb . . . . overweeg de wielgewicht route. Weet iemand het gewicht van de IMatch, 647 Tiller of Frontier BB2048L box scraper?

Nieuwe 1026r ballastbox

Ik heb net mijn nieuwe ballastbox voor mijn 1026R opgezet en hoop dat ik genoeg gewicht heb toegevoegd. Ik heb ongeveer 480# beton aan de BB toegevoegd, waarvan ik schat dat het ongeveer 120# weegt + het gewicht van de Speeco quick hitch. Ik schat dat het totale gewicht ongeveer 700# is. Is dat te veel gewicht aan de achterkant van de 1026R? Ik probeer nu de totale hefkracht voor mijn FEL met de BB geïnstalleerd te berekenen, of moet ik meer ballast toevoegen? Hulp of suggesties?

Begin het verwarrend te vinden...

Ik heb net mijn nieuwe ballastbak voor mijn 1026R geïnstalleerd en ik hoop dat ik genoeg gewicht heb toegevoegd. Ik heb ongeveer 480# beton aan de BB toegevoegd, waarvan ik schat dat het ongeveer 120# weegt + het gewicht van de Speeco snelkoppeling. Ik schat dat het totale gewicht ongeveer 700# is. Is dat te veel gewicht voor de achterkant van de 1026R? Ik probeer nu de totale hefkracht voor mijn FEL met de geïnstalleerde BB te berekenen, of moet ik meer ballast toevoegen? Enige hulp of suggesties?
Ik begin het verwarrend te vinden. Is de gewichtsklasse van de 3PH niet in de buurt van 600# op 24"?

Blij dat deze thread weer boven water is gekomen. Heb het gelezen en ik heb wat werk te doen. Ik heb een JD 1026R :greentractorride: en heb mijn JD 647 Tiller of Frontier Box Scraper BB2048L met een IMatch er altijd achter. Dit helpt, maar ik weet dat ik nu meer gewicht nodig heb . . . . overweeg de optie van wielgewichten. Weet iemand het gewicht van de IMatch, 647 Tiller of Frontier BB2048L box scraper?
BB2048L was iets van 350 lbs

• Like
Reactions: Marlin
Ik heb net mijn nieuwe ballastbak voor mijn 1026R opgezet en hoop dat ik genoeg gewicht heb toegevoegd. Ik heb ongeveer 480 pond beton aan de BB toegevoegd, waarvan ik schat dat het ongeveer 120 pond weegt + het gewicht van de Speeco snelkoppeling. Ik schat dat het totale gewicht ongeveer 700 pond is. Is dat te veel gewicht voor de achterkant van de 1026R? Ik probeer nu de totale hefkracht voor mijn FEL met de BB geïnstalleerd te berekenen, of moet ik meer ballast toevoegen? Hulp of suggesties?
Bekijk bericht #3 van deze thread....

41 - 60 of 190 Posts