Green Tractor Talk banner
121 - 140 of 190 Posts
Ik vermoed dat de meeste ballastongelukken gebeuren in situaties die vergelijkbaar zijn met die van u. Gehaast en zonder ballast. Gelukkig was u alert en heeft u het veilig kunnen afhandelen.

Hoewel we het leuk kunnen vinden om te discussiëren over "ijzer vs. beton vs. Portland vs. erwtsteen", denk ik dat de realiteit "iets behoorlijk zwaars (500+) vs. niets" is. Ik betwijfel of veel tractoren zijn gekanteld door 800 vs. 1100 pond ballast.

De realiteit is dat een goed ballastgewicht ervoor zorgt dat uw tractor veel efficiënter en effectiever kan werken. Wanneer uw belangrijkste trekkracht stevig op de grond staat, kunt u al die pk's waarvoor u betaald heeft, op de grond krijgen. U zult verrast zijn hoeveel meer werk uw tractor zal verzetten als hij eenmaal correct is geballast voor de klus.

Dan, je hebt meer vloeibare ballast nodig. De velg is in dat scenario blootgesteld. Je wilt meestal dat de velg volledig in de vloeistof is ondergedompeld, zodat deze niet zo gemakkelijk corrodeert. Als deze wordt blootgesteld aan de lucht in de band en gedeeltelijk ondergedompeld is, kan dit een scenario creëren dat later een enorme hoofdpijn zal veroorzaken.

Ja, haast hebben staat soms gelijk aan dom zijn

^^^^^^^^

Ik vermoed dat de meeste ballastongelukken gebeuren in situaties die vergelijkbaar zijn met die van u. Gehaast en zonder ballast. Gelukkig was u alert en heeft u het veilig kunnen afhandelen.

Hoewel we het leuk kunnen vinden om te debatteren over "ijzer vs. beton vs. Portland vs. erwtsteen", denk ik dat de realiteit "iets behoorlijk zwaars (500+) vs. niets" is. Ik betwijfel of veel tractoren zijn gekanteld door 800 vs. 1100 pond ballast te hebben
Ja, ik ben het ermee eens dat het zo gemakkelijk zou zijn geweest om de achtervorken te plaatsen, een baal te laden en dan klaar te zijn voor de voorlader. Ik heb ze niet gewogen, maar ik gok dat die balen 1.400, mogelijk 1.500 lbs wogen, omdat ze iets groener waren dan perfect en het grote balen zijn. Eén daarvan achterop en slechts ongeveer een voet van de grond zou de zaken veel, veel veiliger hebben gemaakt.

We hebben geluk gehad, geen schade, geen overtreding, maar het was nog steeds dom en onzorgvuldig. Het zal echter een goede herinnering zijn voor de rest van het seizoen.

Treefarmer

Bedankt voor de verwelkoming...

Ik heb hier al een draad over die kruiskoppeling gevonden en heb de link opgeslagen. Ik ben van plan om hem in te vetten bij de eerste gelegenheid die ik krijg.

Ik heb zowat overal elders gesmeerd, maar zonder deze site zou ik er nooit van gehoord hebben.
Uhoh....nieuwe man hier...oude berichten lezen en mijn leerproces inhalen! Waar zit dit gewricht? Zit het op een gloednieuwe 2025r?

Dit was een erg informatief bericht...bedankt allemaal. Ik heb net een nieuwe 2025r gekocht en de dealer praatte me aan om de achterbanden te vullen, evenals een gewichtskist. Ik was van plan om de banden te vullen, maar hij deed het lijken alsof er geen andere optie was. Ik ben blij dat hij ballast zo serieus neemt als nodig is. Dus ik heb gevulde achterbanden, een iMatch-trekhaak, een JD-gewichtskist en (5) zakken zand van 50 pond erin. Ik haal dit weekend nog vier of vijf zakken op, waardoor de lading in de kist 500 pond wordt. Misschien past er meer in. Ik koos voor zand in zakken zodat ik het er gemakkelijk uit kan halen en toevoegen...en het kan gebruiken als het ijzig is, in geval van nood!

Dit was een erg informatief bericht...bedankt allemaal. Ik heb net een nieuwe 2025r gekocht en de dealer heeft me overgehaald om de achterbanden te vullen, evenals een gewichtskist. Ik was van plan om de banden te vullen, maar hij deed het lijken alsof er geen andere optie was. Ik ben blij dat hij ballast zo serieus neemt als nodig is. Dus ik heb gevulde achterbanden en een iMatch trekhaak, een JD gewichtskist en (5) zakken zand van 50 pond erin. Ik haal dit weekend nog vier of vijf op, waardoor de lading in de kist 500 pond wordt. Misschien past er meer in. Ik koos voor zand in zakken, zodat ik het er gemakkelijk uit kan halen of toevoegen... en het kan gebruiken als het ijzig is, in geval van nood!

Hier is een vraag... Ik dacht erover om een zware trekhaak en koffer-gewichten te kopen, zodat ik een "pin on" dumper en een kleine york hark kan gebruiken... maar dit zette me aan het denken. Heeft iemand ooit een trekhaak of een vorkheftrekhaak aan de achterkant van een ballastkist gelast of vastgeschroefd... voor incidenteel gebruik met een klein pin on-apparaat? Op deze manier kun je die kleine dingen nog steeds gebruiken... terwijl je je ballastkist behoudt. Ik zie dat boltonhooks daar een paar opties heeft.
Ik zit al ongeveer 5 jaar op dit forum en ik heb mensen een trekhaak aan hun ballastkist zien toevoegen. Ik heb geprobeerd een snelle zoekopdracht uit te voeren om wat threads hierover te vinden, maar ik had geen succes. U moet er rekening mee houden dat de driepuntshefinrichting het gewicht van uw ballastkist plus het gewicht van alles wat u vervoert, moet aankunnen. Ik koos voor de Heavy Hitch. Ik vind het fijn dat ik dezelfde gewichten aan de voorkant kan gebruiken als ik een zwaar werktuig aan de achterkant heb. Bekijk dit bericht: Flexibele ballast

Vindt iemand anders het een beetje ironisch dat John Deere ALLES doet om tractoren lichter te maken en dan suggereert dat we er alles aan moeten doen om zoveel mogelijk gewicht toe te voegen?

Vindt iemand anders het een beetje ironisch dat John Deere ALLES doet om tractoren lichter te maken en dan suggereert dat we ALLES doen om zoveel mogelijk gewicht toe te voegen?

Ja, ik weet dat we het plaatsen waar het nodig is, maar toch best ironisch!!!!
Ik denk dat het zo is dat we onze gazons kunnen maaien met een lichte tractor en dan het gewicht kunnen ophopen voor een capabele grondverzetter.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mijn broer was gisteren bezig met het persen van hooi en we realiseerden ons dat er een paar koeien dat veld in slopen, dus de balen moesten onmiddellijk verplaatst worden. Het waren maar een paar balen en nadat ik de hooivork op de Kubota had gezet, vroeg ik hem of hij de achtervorken wilde. We zetten vrijwel altijd een baal achterop als contragewicht als we de voorvork gebruiken.

"Nee, het zijn maar een paar balen en ik zet de trailer in het veld, dus geen probleem".

Het waren maar een paar balen, maar ze waren zwaar. Ik pakte de eerste op en realiseerde me meteen dat ik op de achtervorken had moeten aandringen. De baal laag dragen was geen probleem, maar toen ik hem op de trailer wilde zetten terwijl ik hem liet zakken en de neerwaartse beweging stopte, begonnen de achterwielen omhoog te gaan. . .

Gelukkig was het vlak terrein en met een beetje finesse hebben we het hooi verplaatst, maar ik had echt, echt moeten aandringen op die achtervorken. Op een heuvel zouden de tractor en ik allebei plat op de grond hebben gelegen.

Ik haat het als ik iets doms doe. . .

Treefarmer
Doe dat niet!

Wat we niet willen op onze tractoren is dat al het gewicht van de lading en de tractor op de vooras komt, en dat gebeurt als de achterwielen van de grond komen en de voorwielen het draaipunt of scharnierpunt worden, zoals de foto's duidelijk laten zien. Vier belangrijke redenen waarom we dit willen vermijden zijn:1) De vooras is niet berekend op het dragen van die hoeveelheid gewicht en kan snel of langzaam na verloop van tijd falen, met lekkende afdichtingen of versleten lagers, fusees en stuurstangkoppen.2) De vooras draait in het midden, dus de tractor kan naar links of rechts "vallen" en een kantelconditie veroorzaken.3) We hebben alleen remmen op de achteras, dus als deze licht wordt, verliezen we het remvermogen. We verliezen ook tractie als de achterwielen lichter worden.4) Het is veel zwaarder voor het stuursysteem.
De belangrijkste reden voor een goede ballast is om het zwaartepunt van de tractor naar achteren te verplaatsen, richting de vaste achteras. Dat is de reden die je in gedachten moet houden. Waarom? Want als je denkt dat het is om de vooras te beschermen tegen schade, dan kun je besluiten om het achterwege te laten. Immers, hoe vaak heb je gehoord dat iemand zijn vooras breekt door gebrek aan ballast?Denk erover na dat goede ballast bedoeld is voor stabiliteit, met name zijdelingse stabiliteit door de draaiende vooras. Wanneer je voldoende zijdelingse stabiliteit hebt bereikt, heb je ook de andere voordelen, zoals niet voorover kantelen, tractie en remkracht.De vooras moet ook zo worden geconstrueerd dat deze enorme dynamische belastingen aankan (stuiteren over ruw terrein met een volle FEL). Ballast doet weinig om dynamische belastingen te verminderen.Doe het niet voor je vooras, maar om te voorkomen dat je omvalt. Al het andere is een bonus.

• Like
Reactions: ttazzman and Kbar
Discussion starter · #133 ·
Immers, hoe vaak heb je wel niet gehoord dat iemand zijn vooras brak door gebrek aan ballast?
Misschien niet "breken" in de letterlijke zin, maar lekkende afdichtingen en versleten tandwielen absoluut. Eén ding is echter zeker, je kunt niets verkeerd doen als je gewoon: de handleiding leest...het staat er allemaal in.

Discussion starter · #134 ·
Meer bewijs dat een goede achterballast vereist is:

------------------------------------------------------------

Vorige week kende een jury van Payne County een vrouw uit Stillwater $5 miljoen toe in een civiele rechtszaak die volgde op de dood van haar man bij een tractorongeval.

De jury oordeelde dat Deere & Company, de fabrikant van John Deere-tractoren, verantwoordelijk was voor de dood van James Beall, 38 jaar oud, uit Stillwater, op 25 mei 2014, toen de tractor die hij bestuurde, omsloeg en hem eronder beknelde. Shylah Beall, zijn weduwe, werd vertegenwoordigd door Smolen Law, een advocatenkantoor uit Tulsa.

De zaak betrof een John Deere 3038 E Compact Utility Tractor met een 305 frontlader die aan de Bealls werd verkocht door P&K Equipment, Inc. uit Stillwater. De tractor en een optionele frontlader werden geassembleerd in de Deere-fabriek in Georgia en vervolgens verzonden naar P&K Equipment.

De aanklacht van Shylah Beall beweerde dat de tractor onveilig was en niet goed was geconfigureerd door de fabriek of de dealer voordat zij en haar man hem in ontvangst namen. Gedurende de hele rechtszaak ontkende Deere de beschuldigingen.

De advocaten van Beall zeiden dat Deere bij de productie had nagelaten extra gewicht aan de achterkant van de tractor toe te voegen om de bijna 700 pond zware frontlader te compenseren, voordat deze de Deere-fabriek in Georgia verliet. Het gewicht werd ook niet toegevoegd bij de lokale dealer.

Vertegenwoordigers van Deere & Company zeiden dat de tractor niet defect of onredelijk gevaarlijk was en suggereerden dat Beall mogelijk zijn veiligheidsgordel niet droeg.

Tijdens het proces gaf de vertegenwoordiger van Deere & Company toe dat er ballast aan de achterkant en de banden van de tractor moet worden toegevoegd. In de handleiding stond: "Om de dood of lichamelijk letsel door het omslaan van de tractor met de lader te voorkomen, moet de vereiste hoeveelheid ballast aan de tractor worden toegevoegd."

De juiste ballast werd niet toegevoegd voordat Beall de tractor kocht, en de advocaten van Beall voerden aan dat het bewijs dat tijdens het proces werd getoond, suggereerde dat als het gewicht was toegevoegd zoals aanbevolen, de tractor niet zou zijn omgeslagen.

Carlton Hearn, een productveiligheidsingenieur voor Deere & Company, getuigde dat de tractor klaar voor gebruik moest worden geconfigureerd bij de dealer en dat er een checklist is die dealers doorlopen om ervoor te zorgen dat een tractor klaar is voor gebruik.

Een van de items op de checklist was de installatie van ballast om kantelen en letsel te voorkomen. In eerste instantie leek het erop dat Hearn suggereerde dat het aan de consument zou zijn om te doen wat er met de tractor moest gebeuren, volgens een transcript dat door Smolen Law aan de News Press werd verstrekt.

"Dus laat me je dit vragen, dus toen James en zijn vader Clyde bij P&K verschenen en ze - en hij deze droom had om zijn eigen bedrijf te hebben en hij dit perceel van 16 hectare had dat hij moest maaien", vroeg advocaat Donald Smolen. "Denk je dat ze bij zichzelf hadden moeten denken: 'Hé, hoewel ik dit gloednieuw koop van John Deere en het rechtstreeks uit de fabriek komt, alles klaar, wed ik dat het in een onredelijk veilige staat verkeert en dat ik moet doorgaan en ervoor moet zorgen dat ze alles hebben gedaan wat ze zouden moeten doen. Is dat de manier waarop Deere zijn apparatuur verkoopt?'"

"Het spijt me. Op welke manier?", vroeg de vertegenwoordiger.

"Nou, je hebt hier dat om deze tractor veilig te maken en goed te wegen en goed te ballasten, er bepaalde dingen aan de tractor moeten worden gedaan wanneer deze met een lader wordt gebruikt, toch?", antwoordde Smolen. "Ik bedoel, daar hebben we het over gehad. En deze dingen die worden vermeld, de consument, James Beall, Clyde Beall, ik, wie dan ook, de consument kan dat niet eens doen, ze kunnen niet eens de echte bandgewichten installeren volgens Deere, toch?"
"Het wordt aanbevolen dat ze door een Deere-dealer worden gedaan", antwoordde Hearn.
Op 16 januari oordeelde een jury van Payne County na 27 minuten beraad dat "door duidelijk en overtuigend bewijs dat de verweerder, Deere & Company, roekeloos de rechten van anderen negeerde". Ze kenden Shylah Beall $3 miljoen aan daadwerkelijke schadevergoeding en $2 miljoen aan punitieve schadevergoeding toe.
In een verklaring die donderdag werd vrijgegeven, zei Shylah Beall dat haar belangrijkste doel was om het bedrijf verantwoordelijk te houden en ervoor te zorgen dat zoiets in de toekomst niet meer gebeurt.
"Ik wil niet dat de dood van James tevergeefs is", zei ze. "Ik wil dat in de toekomst de juiste veiligheidsprotocollen worden gevolgd."
Advocaat Donald E. Smolen, II, zei dat de compensatie Shylah zal helpen haar jonge zoon op te voeden, die nu zonder vader is achtergebleven.
"Geen enkele hoeveelheid geld zal de plaats innemen van een liefhebbende echtgenoot en vader, maar deze fondsen kunnen Shylah en haar gezin op andere manieren helpen", zei hij. "Onze grootste hoop is dat we dit kunnen voorkomen, zodat het niet met een andere familie gebeurt. We zijn blij dat de jury in ons voordeel heeft beslist."

^^^^^^^

Ik zie niet in hoe JD elke configuratie kan voorspellen waarin een tractor door de eigenaar zal worden gebruikt. Als de tractor zo "opgesteld" moet worden, dan moeten de dagen van gebruiksvriendelijke werktuigaanhangsel eindigen.
Ik ben het ermee eens, ik gok dat Deere deze op de dealer zal afschuiven omdat hij de klant niet heeft laten zien hoe de tractor goed te ballasten.

• Like
Reactions: Herminator
Ik ben het ermee eens, ik gok dat Deere dit op de dealer zal afschuiven omdat hij de klant niet heeft laten zien hoe hij de tractor goed moet ballasten.
Misschien, maar het zou me niet verbazen als de overledene over ballast is verteld en het is vergeten, genegeerd, enz. Het "laderpakket" zal waarschijnlijk nu een gevulde ballastbak en 20 waarschuwingsstickers meer bevatten.

Terwijl ik wachtte tot mijn tractor besteld werd, ben ik lid geworden van deze website en heb ik gelezen, gelezen en nog meer gelezen. Ik was onervaren en nam aan dat iets dat zo groot en krachtig is, me op een verscheidenheid aan onaangename manieren kon verwonden of doden.

Het zou me niet verbazen als de overledene over ballast werd verteld en vergat, negeerde, enz.
Ik denk dat we het nooit zullen weten.

Dat is een vreselijke gebeurtenis, dat zou ik niemand toewensen. Maar ik zie niet in hoe Deere daar de schuld van kan krijgen. Natuurlijk raden ze de dealer aan om de gewichten te installeren, maar het is volkomen redelijk dat de consument het zelf doet. De handleiding is ongelooflijk duidelijk over ballast, zelfs als de dealer dat niet was. Het lijkt me dat dit een duidelijk geval is van 'de handleiding niet gelezen', of 'de handleiding wel gelezen en besloten dat deze niet op hem van toepassing was'. Geen gebrek aan respect voor de overledene, maar ik vind het belachelijk dat het niet lezen van de literatuur die je bij een gloednieuw stuk gereedschap krijgt, 5 miljoen dollar waard is.

121 - 140 of 190 Posts