Green Tractor Talk banner

Maaierafvoerpijp, omhoog of omlaag?

23K views 41 replies 22 participants last post by  surveyor  
#1 · (Edited)
Gewoon nieuwsgierig en op zoek naar meningen over het omhoog of omlaag hebben van de uitworp tijdens het maaien. Ik weet dat hij voor de veiligheid omlaag moet, maar ik vraag me ook af of de uitworp omhoog helpt om het maaisel verder te gooien en sommige grasplukken in de tuin te stoppen na flink maaien. :usa

#2 ·
Bedoel je de maaigrasuitworp of de uitwerpbescherming? Zo ja, dan laat ik hem zo veel mogelijk naar beneden als ik in de buurt ben van gebouwen, tuinen, zwembaden, landschapsarchitectuur, enz. Maar ik laat hem omhoog als ik nergens in de buurt van een weg ben en in de open lucht. :good2:

#14 ·
Bedoel je de maaigoot of de uitwerpbescherming? Zo ja, dan laat ik hem zo veel mogelijk naar beneden als ik in de buurt ben van gebouwen, tuinen, zwembaden, landschapsarchitectuur, enz. Maar ik laat hem omhoog als ik nergens in de buurt van een weg ben en in de open lucht. :good2:
Sorry, plastic uitwerpbescherming denk ik. Ik weet niet zeker waar je het over hebt als je maaigoot zegt.:banghead:

#20 ·
I always take them off. Usually before I even mow for the first time.
Ik haal ze er altijd af. Meestal voordat ik voor de eerste keer maai. Me 2 also:bye2:

#7 ·
Edit to add - oops...here I am in a sub-compact thread again.....
Dat is oké. Deze vraag is van toepassing op elke tractor met een maaidek.

#5 · (Edited)
Ik ga altijd met de glijbaan naar beneden, het risico met de messen die met 205 MPH bewegen is het niet waard om iets te laten vliegen.

Had een kleine 1" X 6" eikenhouten stok die door de afbuiggoot van mijn Z Trak explodeerde, deze en een deel van de goot landden 30 voet verderop.

Het probleem is een ontwerpfout en ook de goot op het 7 Iron deck die veel te dun is. (Ik heb de Deere-ontwerpfout sindsdien gecorrigeerd.)

Heb een heleboel berekeningen gemaakt, gewoon voor de lol, en berekend aan de hand van de ballistische formule die in de schietsport wordt gebruikt, dat de kleine stok met een gewicht van slechts 1,92 ounces zal inslaan met 168,55 footpounds energie wanneer deze met 205 MPH beweegt.

Hoe je het ook bekijkt, geraakt worden door iets met een traagheidsmassa van 168 pond bij 205 MPH is geen goede zaak.

Veel kinetische energie die moet worden geabsorbeerd wanneer het tegen iets of iemand spat.

Dat is maar een klein stokje, denk aan een steen, een stuk metaal, enz., enz. met een iets hoger gewicht.

Zoals ik al zei, het is het risico niet waard om iemand pijn te doen met de glijbaan omhoog.

#6 ·
Daarom ben ik zo'n fan van mijn mulchkit. Ik heb geen tijd voor een uitwerpgleuf!! Dicht bijsnijden aan de linkerkant - dicht bijsnijden aan de rechterkant. Maaien naast de auto's aan de rechterkant - maaien naast de auto's aan de linkerkant... er komt niks uit mijn maaidek behalve lucht. :)

#17 ·
Daarom ben ik **GEK OP** mijn mulchkit. Ik heb geen tijd voor een uitwerpgoot!! Dicht bijsnijden aan de linkerkant - dicht bijsnijden aan de rechterkant. Maaien naast de auto's aan de rechterkant - maaien naast de auto's aan de linkerkant... er komt niks uit mijn maaidek behalve lucht. :)
Alles wat hierboven is gezegd ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ houdt om dezelfde redenen van de mulchkit. :good2:

#8 ·
Ik wacht tot de OP mijn oorspronkelijke vraag beantwoordt om zeker te zijn. Als het is wat hij volgens mij vraagt, zal ik het naar het juiste forum verplaatsen. :good2:

#9 ·
Ik wacht tot de OP mijn oorspronkelijke vraag beantwoordt om zeker te zijn. Als het is wat ik denk dat hij vraagt, zal ik het naar het juiste forum verplaatsen. :good2:
En misschien de titel/het onderwerp veranderen?

#18 ·
Toen ik met mijn 345 48 maaide, had ik hem de hele tijd vastgebonden omdat ik wilde dat het gras verder verspreidde en ik heb een eik precies 50 inch van een hek aan de oostkant van mijn eigendom, waar hij net tussen zou passen. Mijn 60 op de 455 past niet en de uitwerper is vastgeschroefd en ik heb hem niet verwijderd. Hij maait er geweldig mee, dus ik ben blij om het zo te laten. Nu, mijn vader daarentegen maait met zijn vastgebonden en heeft stenen door de achterruit van een van zijn auto's en een panoramisch raam in zijn huis gestuurd. De logica zou me vertellen dat het eerste incident en zeker het tweede dit gedrag zouden veranderen, maar nee. :gizmo:

#21 ·
****, ik bedoel glijbaan, ik ben zooooo beschaamd. Ik bedoelde schieten als het uitschieten van knipsels. Maar niet het schieten als ik "glijbaan" had moeten spellen. Nou ja.....:hide2: Bedankt Diesel Shadow voor het corrigeren van mijn fout!!!

#22 · (Edited)
Welnu, aangezien sommige mensen de vraag hebben beantwoord, zal ik hem ook maar beantwoorden. :laugh: Ik heb een klein touw, twee keer zo groot als touw, aan de mijne vastgemaakt en het door het gat van de laderbeugel gehaald, dan omhoog naar de laderbediening en daar vastgebonden. Op die manier kan ik de uitwerper omhoog doen als ik wil en omlaag als ik wil. Rondom het huis, de schuur, de voertuigen en de weg laat ik hem omlaag. En bij normaal maaien laat ik hem omlaag, want als de wind de maaiselresten vangt, waait het altijd naar mij toe, dus de maaiselresten komen op mij terecht. Als ik weg ben van al die plaatsen waar dingen mis kunnen gaan en ook mis zijn gegaan, doe ik hem omhoog als het gras hoog genoeg is om te balen, zoals vandaag. Dus vandaag is het meeste van mijn maaien gedaan met hem omhoog. Zelfs een mulchkit zou mijn maaien vandaag niet hebben geholpen. Tenminste, dat denk ik niet. Ik weet het niet zeker, want ik heb er nog nooit een gehad, maar mijn gras is al 9 of 10 dagen niet gemaaid, omdat we 9 dagen achter elkaar overdag of 's nachts regen hebben gehad. Mijn gazon/veld zal er de komende 3 of 4 keer maaien bruin uitzien met al die dode grasresten. Vorig jaar heb ik 13 hopen van het spul gemaakt en naar mijn mulchhoop gebracht. Dat doe ik niet meer, het kan er bruin uitzien.

#24 ·
Ik ben het met Levi eens, op al mijn maaiers heb ik altijd een lichte ketting of een stevig koord aan de uitwerpgleuf bevestigd en het andere uiteinde ergens waar ik het vanaf de stoel kan bereiken. Op die manier staat de uitwerpgleuf normaal gesproken naar beneden, maar als ik hem tijdelijk omhoog moet doen om dicht bij iets te komen, zoals een boom aan die kant, is dat geen probleem, gewoon omhoog trekken en zo lang als nodig vasthouden en dan weer laten zakken.

#26 ·
Ik ben het ermee eens, als het niet voor de mulchkit was, zou ik hem naar beneden laten. Mijn buurman aan de overkant was op een dag aan het maaien en zijn uitwerpgleuf staat altijd omhoog, hoe dan ook, hij gooide een steen van waarschijnlijk 90 voet en brak een van onze voorruiten.:banghead::banghead:

#28 ·
Wil iemand mijn parachute?:) Hij is gloednieuw, nooit gebruikt.:) Waar ik mijn tractor gebruik om te maaien, wat ik maai en hoe ik maai, veiligheid in mijn situatie in ieder geval, maakt geen deel uit van de vergelijking. Het is al zo sinds de tractor 10 jaar geleden nieuw was.

Ik ben het er helemaal mee eens dat er situaties zijn waarin de uitwerpgleuf een zeer noodzakelijk item is.

#29 ·
Heeft iemand mijn schoorsteen nodig?:) Hij is gloednieuw, nooit gebruikt.:) Waar ik mijn tractor gebruik om te maaien, wat ik maai en hoe ik maai, is veiligheid in mijn situatie sowieso geen deel van de vergelijking. Het is al zo sinds de tractor 10 jaar geleden nieuw was.

Ik ben het er helemaal mee eens dat er situaties zijn waarin de schoorsteen een zeer noodzakelijk item is.
De mijne staat ook nieuw en ongebruikt in een hoek van mijn werkplaats. Maar ik denk dat ik hem beter kan bewaren voor het geval ik ooit de maaier of de tractor verkoop.

#31 ·
Ik heb de uitwerpgleuf nog steeds op mijn 1026R. Ik heb er geen problemen mee gehad. Ik heb de uitwerpgleuf van mijn oude Murray verwijderd omdat deze vaak verstopt raakte en de neiging had om windrijen en klonten achter te laten.

#34 ·
Wanneer,, of mogelijk,, wie zal als eerste een maaier met zijuitworp en middenmontage ombouwen naar een maaier met acheruitworp??

Een beetje werk met een brander, en de domme opening voor de zijuitworp wordt geen probleem meer.

Achtermaaiers hebben al vele jaren een achteruitworp,, ze werken veel beter dan een zijuitworp.

Deze Woods vijf voet maaier heeft de neiging om gras te laten klonteren bij de uitwerpopening,,,

Image

Deze Woods zes voet maaier verspreidt hoog gras gelijkmatig over de hele achterkant van het maaidek,,

Image

Het trekken van een maaier met achteruitworp vereist VEEL minder pk's.
De JD 855 trekt een maaier met zijuitworp van 5 voet en een maaier met achteruitworp van 6 voet ongeveer hetzelfde.
Het snel verwijderen van het maaisel vereist VEEL minder pk's.

Het andere grote voordeel van achteruitworp is dat je met beide kanten kunt trimmen,,, :bigthumb:

#36 ·
Als je je buitenplaats ermee wilt maaien, omhoog of omlaag, prima. In de stad moet de deflector omlaag. Wat me irriteert, zijn de mensen van de gazonservice die rondzoemen en stenen, stokken en bierblikjes naar je gooien met dat geladen pistool. De kerk aan de overkant van de straat had een lompe ezel die aan het maaien was. Schoot een stuk landschapsrots door mijn garagedeur. 2 voet naar links had het mijn kleinzoon kunnen raken, we waren in de garage. Dus ik liet hem weten wat ik van de dingen vond en werd beloond met 2 dagen in het grijze Bar Hilton. Kevin.

#38 ·
Als je je landhuis ermee wilt maaien, omhoog of omlaag, prima. Als je in de stad bent, moet de deflector omlaag. Wat me irriteert, zijn de mensen van de gazonservice die rondzoemen en stenen, stokken, bierblikjes naar je gooien met dat geladen pistool. De kerk aan de overkant van de straat had een ramzalige ezel die aan het maaien was. Schoot een stuk landschapsrots door mijn garagedeur. 2 voet naar links had het mijn kleinzoon kunnen raken, we waren in de garage. Dus ik liet hem weten wat ik van de dingen vond en werd beloond met 2 dagen in de grijze bar Hilton. Kevin.
Amen. Ik houd altijd mijn adem in als ik in de auto zit en langs een kerel rijd die direct aan de rand van de weg maait met de uitlaat omhoog en puin dat op de weg vliegt. Ik verwacht altijd een KLONK te horen als ik passeer.

#42 ·
Voor mijn nieuwe Z930M heb ik er een van Power Chute opgepakt. Ik maai een beetje rond een aantal bedrijven en je moet absoluut niet maaien zonder een chute blocker als er mensen in de buurt zijn. Het is duur, maar kan op de lange termijn veel besparen. Het heeft een actuator die wordt bediend door een voetpedaal.
Image
Verzonden vanaf mijn SM-G950U met Tapatalk