Welnu, aangezien sommige mensen de vraag hebben beantwoord, zal ik hem ook maar beantwoorden. :laugh: Ik heb een klein touw, twee keer zo groot als touw, aan de mijne vastgemaakt en het door het gat van de laderbeugel gehaald, dan omhoog naar de laderbediening en daar vastgebonden. Op die manier kan ik de uitwerper omhoog doen als ik wil en omlaag als ik wil. Rondom het huis, de schuur, de voertuigen en de weg laat ik hem omlaag. En bij normaal maaien laat ik hem omlaag, want als de wind de maaiselresten vangt, waait het altijd naar mij toe, dus de maaiselresten komen op mij terecht. Als ik weg ben van al die plaatsen waar dingen mis kunnen gaan en ook mis zijn gegaan, doe ik hem omhoog als het gras hoog genoeg is om te balen, zoals vandaag. Dus vandaag is het meeste van mijn maaien gedaan met hem omhoog. Zelfs een mulchkit zou mijn maaien vandaag niet hebben geholpen. Tenminste, dat denk ik niet. Ik weet het niet zeker, want ik heb er nog nooit een gehad, maar mijn gras is al 9 of 10 dagen niet gemaaid, omdat we 9 dagen achter elkaar overdag of 's nachts regen hebben gehad. Mijn gazon/veld zal er de komende 3 of 4 keer maaien bruin uitzien met al die dode grasresten. Vorig jaar heb ik 13 hopen van het spul gemaakt en naar mijn mulchhoop gebracht. Dat doe ik niet meer, het kan er bruin uitzien.