Green Tractor Talk banner
81 - 100 of 190 Posts
Die keren waren omdat ik lui was en het zat was om het op te tillen voor een hek waar ik het overheen stortte. De ergste was een weggelopen tractor achteruit, die een echte steile helling op mijn achtertuin opreed. De lader hoog met een lading aarde voor de nieuwe tuin toen hij bovenaan vastliep. Ik had er jarenlang geen remmen op, wat me bang maakte totdat ik mijn achterblad liet vallen, wat altijd mijn anker is geweest.

Geweldige site, ik heb het idee van een ander gebruikt. Hier is hoe het uitpakte.

Ik heb 2 kettingen in de 3 inch pvc. Ga een stuk 3/4 multiplex bovenop plaatsen met een bungee-koord en 2 spanbanden om mijn kettingzaag te kunnen plaatsen en vast te zetten.

Moet het gewicht van een cabine worden gebruikt bij het bepalen van ballast?

Mijn tractor is uitgerust met een Curtis cabine en volgens hun website is het verzendgewicht 350 pond. Kan ik die 350 pond gebruiken in plaats van wielgewichten toe te voegen? De tractor is een 4410 en wordt pas volgende week geleverd, maar ik ben er vrij zeker van dat er geen vloeistof in de banden is toegevoegd. Ik probeer de hoeveelheid achterballast te berekenen die nodig is in een ballastbak.

Als u een lader heeft, laat dan de achterbanden laden met velgbescherming. Mogelijk wilt u nog steeds een ballastbak. Een cabine voegt gewicht toe, maar niet op de juiste plaats. Ik zou ervoor zorgen dat de banden in de breedste positie staan voor meer stabiliteit

Mijn tractor is uitgerust met een Curtis-cabine en volgens hun website is het verzendgewicht 350 pond. Kan ik die 350 pond gebruiken in plaats van wielgewichten toe te voegen? De tractor is een 4410 en wordt pas volgende week geleverd, maar ik ben er vrij zeker van dat er geen vloeistof in de banden is toegevoegd. Ik probeer de hoeveelheid achterballast te berekenen die nodig is in een ballastbak.
Mijn gedachte is dat hoewel het gewicht van de cabine bijdraagt aan het totale gewicht van de tractor, het meeste gewicht zich hoog bevindt en het daardoor eigenlijk tegen je werkt vanuit een stabiliteitsoogpunt. Toegegeven, de 4410 is een tractor met een groot frame, dus je zou waarschijnlijk toch beladen banden/wielgewichten willen om de stabiliteit te bevorderen en natuurlijk 3-punts ballast om de vooras te ontlasten.

Mijn gedachte is dat hoewel het gewicht van de cabine bijdraagt aan het totale gewicht van de tractor, het meeste gewicht zich hoog bevindt en daardoor eigenlijk tegen je werkt vanuit een stabiliteitsoogpunt. Toegegeven, de 4410 is een tractor met een groot frame, je zou waarschijnlijk nog steeds beladen banden/wielgewichten willen hebben om de stabiliteit te bevorderen en natuurlijk 3PH ballast om de vooras te ontlasten.
J heeft gelijk. Wielgewichten en beladen banden helpen bij de stabiliteit en tractie. Bij het ballastieren voor een lader moet het gewicht ACHTER de achterwielen zitten. Het punt is om het gewicht van de vooras te halen. Big Jim, ik denk dat hij je kan vertellen wat er gebeurt als je dit niet doet. Het gewicht van de lader hangt voor de vooras, wat er een heleboel neerwaartse kracht op uitoefent. Je contragewicht moet dat overtreffen door achter de achterwielen te hangen. Het punt is dat, hoewel de cabine waarschijnlijk tot op zekere hoogte helpt, je toch wat gewicht verder naar achteren nodig hebt.

Moet het gewicht van een cabine worden gebruikt bij het bepalen van ballast?

Ik had dit waarschijnlijk "KUNNEN het gewicht van een cabine worden gebruikt bij het bepalen van ballast?" moeten noemen.

Dit zijn de vereiste minimale ballastspecificaties voor de 300X-lader voor de 4410:
1. Drie achterwielgewichten per wiel en 350 kg (770 lbs) ballast voor de driepuntshefinrichting
OF
2. Met vloeistof gevulde achterbanden en 300 kg (661 lbs) ballast voor de driepuntshefinrichting. Als mijn banden in feite niet met vloeistof zijn gevuld, kan ik dan het gewicht van de cabine, of een deel van het gewicht van de cabine, gebruiken in plaats van de wielgewichten?

Ik ben van plan een Titan Ballast box te kopen, maar het maximale gewicht is volgens hun website 800 lbs en ik wil weten of ik aan de specificaties in 1 kan voldoen.

Ik had dit waarschijnlijk "KON het gewicht van een cabine gebruikt worden bij het bepalen van ballast?" moeten noemen.

Dit zijn de vereiste minimale ballastspecificaties voor de 300X-lader voor de 4410:
1. Drie achterwielgewichten per wiel en 350 kg (770 lbs) ballast voor de driepuntshefinrichting
OF
2. Met vloeistof gevulde achterbanden en 300 kg (661 lbs) ballast voor de driepuntshefinrichting. Als mijn banden in feite niet met vloeistof zijn gevuld, kan ik dan het gewicht van de cabine, of een deel van het gewicht van de cabine, gebruiken in plaats van de wielgewichten?

Ik ben van plan een Titan-ballastbox te kopen, maar het maximale gewicht is volgens hun website 800 lbs en ik wil weten of ik aan de specificaties in 1. kan voldoen.
Hier is misschien een andere manier om ernaar te kijken. Vergelijk het met een recent model tractor zoals een 3039R die in OOS of Cab verkrijgbaar is. Ik durf te wedden dat de fabriekscabine meer weegt dan de Curtis-cabine. Beide versies gebruiken dezelfde 300CX-lader. Worden in de documentatie van de lader verschillende ballastvereisten vermeld voor het cabine-model in vergelijking met het OOS-model?

Ik denk het niet.

Hier is misschien een andere manier om ernaar te kijken. Vergelijk het met een recent model tractor zoals een 3039R, die verkrijgbaar is in OOS of Cab. Ik durf te wedden dat de fabriekscabine meer weegt dan de Curtis-cabine. Beide versies gebruiken dezelfde 300CX-lader. Worden er in de documentatie van de lader verschillende ballastvereisten vermeld voor het cabine-model in vergelijking met het OOS-model?

Ik denk het niet.
Bedankt, je hebt gelijk, er lijkt geen onderscheid te zijn tussen cabine- en open bedieningsmodellen. Wensdenken van mijn kant.

Ik heb mijn eerste "bijna-ongeluk"-ervaring gehad met betrekking tot achterballast. Hoewel ik de achterballast-adviezen vanaf het begin heb opgevolgd, was er vorige week één keer dat ik een baklading vulmateriaal van de ene plek naar de andere moest verplaatsen en mijn 2038R-trekker niet goed was geballast voor laadwerkzaamheden.... Ik had de 72" MMM en de lader bevestigd, en alleen de snelkoppeling op de achterste 3-punts hefinrichting.... Ik schepte een lading vulmateriaal op een vlakke ondergrond en wilde het over een talud storten dat ik beetje bij beetje aan het vullen ben.... Toen ik het talud naderde, had ik de bak heel laag bij de grond, maar de neus van de trekker begon de kam van het talud af te dalen, dat steil afloopt..... Nou, je weet wat er toen gebeurde..... De achterwielen van de trekker begonnen grip te verliezen en de achterwielen gleden en de trekker daalde ongecontroleerd de helling van het talud af, zonder dat ik het wist... Ik bleef harder op de remmen trappen, maar het hielp niet..... Ik realiseerde me eindelijk wat er gebeurde (de trekker gleed door ZWAARTEKRACHT en gebrek aan grip op de achterwielen) en ik liet de laadbak snel zakken om de ongecontroleerde afdaling van de trekker de steile helling af te stoppen. Toen hij stopte, herpakte ik me en dacht bij mezelf: hoe ga ik in hemelsnaam de trekker ooit weer die helling op krijgen? Ik had geen andere keuze dan achteruit te rijden.... Even dacht ik dat ik mijn F-250 kon halen en hem eruit kon trekken, toen dacht ik eraan om de lader en de bak te gebruiken en me eruit te "articuleren" door met de rand van de bak in het talud te duwen..... Nou, dat werkte prima en ik was er in minder dan een minuut uit..... Ik heb wel een heel belangrijke les geleerd..... Voor die ene bak vulmateriaal heb ik mijn trekker bijna laten crashen.... omdat ik de machine niet goed had geballast voor de bewerking die ik uitvoerde.... Ik zal proberen een foto of twee te plaatsen van het gebied waar dit gebeurde om wat perspectief te laten zien.... Ik heb het tijdens het eigenlijke evenement niet gefotografeerd om voor de hand liggende redenen...(Ik was anders bezig!)

Les geleerd! Dat gebeurt niet meer!

Bedankt voor het geweldige advies op dit forum!

Met vriendelijke groet

Hier zijn de foto's.....

Discussion starter · #93 ·
Wat is "Achterballast"? En waarom heb je het nodig?

Bedankt voor het delen, Joe :thumbsup:

Pucker factor=HOOG!

Joe, ik durf te wedden dat er niet veel van ons hier zijn die niet zoiets hebben gedaan. Vergeetachtig of gehaast, "oh, het is maar één schep" of "Ik hoef maar één van de plantenbakken van mijn vrouw 75 voet te verplaatsen" :banghead: de tweede was mijn ontmoeting. Bedankt dat je zo'n man bent om je ervaring te delen als een les voor anderen. :good2:

Discussion starter · #98 ·
Uitstekende vondst JAllen. Het is een goede promo om ook een iMatch te krijgen LOL

(Ik heb de video in je bericht ingesloten)

• Like
Reactions: PJR832 and JAllen
Geweldige video.......maar heb je de knoppen gezien om de tractor te verplaatsen en de 3-punts hefinrichting omhoog te brengen....:bigthumb::bigthumb: Dat is zo cool....nog nooit eerder gezien......Ik heb een bijgewerkte tractor nodig:gizmo::greentractorride::yahoo:

Uitstekende video. Best wel een mooie tractor ook!:good2: Het enige punt waarvan ik verwachtte dat hij het zou vermelden (maar dat deed hij niet), was dat gewicht achter de as is waar je naar op zoek bent als het gaat om het ontlasten van je vooras.

81 - 100 of 190 Posts