Green Tractor Talk banner
21 - 40 of 190 Posts
Ik kocht een beugel bij Tractor Supply en sneed hem doormidden; waardoor twee hoekbeugels ontstonden. Elke beugel heeft een 5/8" draadstang van ongeveer 6" lang met een clip en moer aan het uiteinde, begraven vanaf de bovenkant. De bovenste beugel is niet bevestigd aan de onderste pinnen.

Goed gedaan!:thumbup1gif:

Bedankt voor de doorverwijzing naar dit draadje. Brengt oude herinneringen terug uit mijn natuurkundelessen over draaipunten, hefbomen etc. Ik begrijp nu de noodzaak van ballast en zal deze techniek toepassen, hetzij via contragewicht met een aanbouw op de driepuntshefboom, hetzij via een ballastbak. Ik denk dat ik een aangepaste ballast laat maken door mijn zwager, die een ervaren lasser is.

• Like
Reactions: Kennyd
Ik zou het onderwerp op deze site verder onderzoeken, verschillende gebruikers hebben zeer slimme dingen gedaan om hun ballastbakken functioneler te maken dan dood gewicht, zoals het toevoegen van 2" of 3" buizen erin om gereedschap of trekhaken aan de achterkant te houden...

• Like
Reactions: RsZk
Ik zou het onderwerp op deze site verder onderzoeken, verschillende gebruikers hebben zeer slimme dingen gedaan om hun ballastbakken functioneler te maken dan dood gewicht, zoals het toevoegen van 2" of 3" buizen erin om gereedschap of trekhaken aan de achterkant te houden...
De ballastbak is ook geweldig voor het afschrapen van harde sneeuw.

• Like
Reactions: Myasis_Dragon
In het niet-sneeuwseizoen, alle vijf maanden ervan, als ik mijn ballastbak gebruik, vul ik hem voor iets meer dan 3/4 met zand/grind. Dat geeft me een ondiepe bak voor het dragen van kettingen, riemen, enz. Volgend jaar ben ik van plan er wat beugels aan te lassen om gereedschap met lange steel en misschien iets om de kettingzaag beter mee te vervoeren.

Nou, ik heb de Ballast box van JD gekregen. Ik heb hem voor een geweldige prijs ($225) gloednieuw gekregen, omdat ze er aan het einde van het jaar vanaf wilden. De mannen daar dachten nog steeds niet echt dat ik contragewicht nodig had voor de 3520 en ontmoedigden me om wielgewichten of vloeistof in de banden te doen. Uiteindelijk was het compromis de ballastbox. Ze wezen op verhoogde slijtage aan de CUT, te veel gewicht op gras als permanent geballast als problemen. Ik heb tenminste wat ballast, hetzij met een achteraanbouw of de ballastbox bij het zwaar tillen met de FEL. Ik voel me er zelf beter over voor de veiligheid en de hefprestaties.

Mijn 2 cent is gewoon om ze de handleiding te laten lezen... Ik ben er vrij zeker van dat John Deere weet waar ze het over hebben.

Jim

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk HD

Mijn $ 0,02 is gewoon om ze de handleiding te laten lezen... ik ben er vrij zeker van dat John Deere weet waar ze het over hebben.

Jim

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk HD
Ja, ik heb ze eigenlijk verteld dat ik de handleiding van voor naar achter heb gelezen, samen met de 300CX-handleiding en heb vermeld wat er stond. Ik heb ze ook verteld over dit forum en de aanbevelingen van de leden. Ze hadden nog steeds hun advies te delen!:dunno:
Nou, we waren het er uiteindelijk allemaal over eens over de ballastbox, met dan een geweldige prijs.:thumbup1gif:

Discussion starter · #30 ·
Goede deal Rod, daar zul je nooit spijt van krijgen.

Ja, ik heb ze eigenlijk verteld dat ik de handleiding van voor naar achter had gelezen, samen met de 300CX handleiding, en heb verteld wat erin stond. Ik heb ze ook verteld over dit forum en de aanbevelingen van de leden. Ze hadden nog steeds hun advies te delen!:dunno: Nou, we waren het er uiteindelijk allemaal over eens over de ballastbak, met dan een geweldige prijs.:thumbup1gif:
De dealer hier vertelde me dat tractoren zijn terrein niet verlaten zonder een graafmachine of ballastbak. Het maakt niet uit hoeveel meer werktuigen er werden gekocht.

Nadat u de lader zonder ballast hebt geprobeerd te gebruiken, zult u snel zien hoe voordelig dit is voor de machine en hoeveel capabeler deze is wanneer uw nieuwe ballastbak erop zit. :thumbup1gif:

Nou, ik ben er eindelijk aan toe gekomen om wat ballast in mijn JD ballastbak te doen. Ik koos voor straatklinkers omdat ze gemakkelijk te laden en te lossen zijn als ik dat nodig heb. Ik heb tot nu toe 30 stenen erin gedaan voor een totaal van 180 lbs. Het vulde de bak voor ongeveer een derde. Met dat gewicht, plus de 125 lbs voor de bak en de iMatch, denk ik dat ik rond de 380 lbs zit. Ik ben van plan nog 30 stenen te kopen. Ze zijn vrij goedkoop, want het kostte me slechts $26,75 voor 30 stuks. Het kleine gewicht dat ik tot nu toe heb toegevoegd, heeft mijn achterwieltractie en ook mijn stabiliteit van de lader bij het verplaatsen van sneeuw al verbeterd.

• Like
Reactions: Team_Green
Nog eens 32 straatklinkers toegevoegd = 192 lbs.
Ongeveer 572 lbs als achterballast nu. Heb nog steeds meer ruimte voor stenen als ik in de toekomst wil. Voorlopig denk ik dat dit zal werken voor wat ik doe.

Ik overweeg om mijn eigen ballastbak te bouwen. Ik zou iemand met een fabrieksstijl er niet mee kunnen lastigvallen om alles voor me op te meten, toch? Ik zou graag de hoogte, breedte en diepte van de fysieke bak zelf willen weten. Dan hoe hoog de pennen vanaf de bodem zitten en hoe ver naar achteren, enz. Ten slotte de hoogte van de bovenste linkbevestiging. Ik heb wat schrootstaal waar ik een skelet van ga bouwen en dan haal ik wat 1/8" plaat bij een lokale staalleverancier om het te bekleden. Bedankt, Jim

Ik overweeg om mijn eigen ballastbak te bouwen. Ik zou toch iemand met een fabrieksstijl kunnen vragen om alles voor me op te meten, nietwaar? Ik zou graag de hoogte, breedte, diepte van de fysieke bak zelf willen weten. Dan hoe hoog de pinnen vanaf de bodem zitten en hoe ver naar achteren, etc. Tot slot de hoogte van de bovenste linkbevestiging.

Ik heb wat schrootstaal waarmee ik een skelet ga bouwen en dan haal ik wat 1/8" plaat bij een lokale staalleverancier om het te bekleden.

Bedankt,
Jim
Doe niet wat ik heb gedaan met mijn achterballast en plaats de onderste pinnen te laag op het blok, dan gaat de 3-punts hefinrichting niet ver genoeg naar beneden. Nu moet ik een houten blok op de grond plaatsen zodat de ballast de grond raakt als ik hem moet verwijderen.

• Like
Reactions: Myasis_Dragon
Geen aanstoot, maar ik herinner me dat ik je bericht heb gelezen, daarom vroeg ik om afmetingen. :lol: Ik ben ook van plan om wat zware wielen aan de onderkant toe te voegen, zodat ik het overal in de garage kan rollen waar ik het nodig heb, dus dat zou ook helpen met dat potentiële probleem. Bedankt, Jim

Geen aanstoot, maar ik herinner me dat ik je bericht heb gelezen, daarom vroeg ik om afmetingen. :lol:

Ik ben ook van plan om wat zware zwenkwielen aan de onderkant toe te voegen, zodat ik hem overal in de garage kan rollen waar ik hem nodig heb, wat ook zou helpen met dat potentiële probleem.

Bedankt,
Jim
niet kwalijk genomen. je gaf me net een idee over het maken van een dienblad met wat zware zwenkwielen om het op te plaatsen. Ik heb de mijne 20 inch hoog, 24 inch breed en 12 inch van voor naar achter gemaakt. Maar ik heb de mijne gemaakt van massief beton dat over was van het storten van mijn garagevloer. Uw ballastbak zou een ander gewicht hebben, afhankelijk van wat u voor de inhoud gebruikt. Wat betreft de plaatsing van de onderste pennen, laat uw 3-punts hefarmen zakken en meet dat en pas het dienovereenkomstig aan.

Bob

Ik overweeg om mijn eigen ballastbak te bouwen. Ik zou iemand met een bak in fabrieksstijl toch wel kunnen vragen om alles voor me op te meten, nietwaar? Ik zou graag de hoogte, breedte en diepte van de bak zelf willen weten. Dan hoe hoog de pinnen vanaf de bodem zitten en hoe ver naar achteren, enz. Ten slotte de hoogte van de bovenste linkbevestiging.

Ik heb wat schrootstaal waarmee ik een skelet ga bouwen en dan haal ik wat 1/8" plaat bij een lokale staalleverancier om het te bekleden.

Bedankt,
Jim
Jim,

Als ik een afmeting mis die je zoekt, laat het me dan even weten.

Doug

Attachments

CyberShanks, mijn excuses dat ik de afmeting niet voor je heb gedaan de dag dat je de aanvraag plaatste, ik was het van plan maar ben het vergeten. Misschien een goede noot, ik zou niet zo'n goed werk hebben gedaan als Lost in Wisconsin (bedankt vriend). Nu zal iedereen in de toekomst de afmetingen hebben. We hebben hier goede mensen op GTT.:thumbup1gif:

21 - 40 of 190 Posts